arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

شرایط سفر 13 و 23 روزه به عراق در ماه رمضان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آماده‌سازی بسته‌های سفر ۲۳ و ۱۳ روزه‌ی عتبات عالیات عراق برای زائران در ماه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین‌بار این بسته‌های سفر طراحی شد تا زائران بتوانند روزه خود را در کشور عراق کامل بگیرند.

محسن نظافتی یادآور شد: هرسال به دلیل اینکه زائران می‌خواهند از فضیلت روزه در ماه مبارک رمضان بهره ببرند، مدتی از ماه مبارک این سفر معنوی با کاهش روبرو می‌شد و از سوی دیگر درخواست‌های زیادی برای آماده‌سازی شرایط سفر طولانی مدت به عتبات در ماه رمضان مطرح می‌شود که سرانجام امسال برای نخستین‌بار این شرایط فراهم شد.

او درباره‌ی شرایط این سفرها توضیح داد: این سفرها به شکلی برنامه‌ریزی شده است که زائر دست‌کم در یکی از شهرهای مذهبی عراق ۱۰ روز قصد اقامت می‌کند، به این معنی که که مثلا در بسته‌های سفر ۲۳ روزه یک روز به رفت و آمد و ۱۰ روز به اقامت در نجف و ۱۰ روز به اقامت در کربلا اختصاص دارد و یک روز هم صرف سفر کاظمین می‌شود.

وی اضافه کرد: اما در سفر‌های ۱۳ روزه یک روز به رفت و آمد، ۱۰ روز به نجف و یا کربلا و یک روز هم به زیارت امامین جوادین در کاظمین اختصاص دارد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که این بسته‌ها در صورت به حد نصاب رسیدن کاروان‌ها اجرا می‌شود، افزود: ابتدای ماه مبارک رمضان و در مرحله اول فقط برنامه سفرهای زمینی اجرا می‌شود و امیدواریم برای سال‌های آینده سفر‌های هوایی نیز اضافه شود.

وی قیمت این سفر‌ها را متناسب با تعداد روز سفر اعلام کرد و گفت: هر سال تعداد زیادی از هموطنان به مشهتد مقدس می‌روند و در آنجا قصد اقامت 10 روزه می‌کنند تا از فضای معنوی مشهد برای درک فضایل این ماه بهره‌های بیشتری ببرند و با این اقدام سازمان حج و زیارت این مهم محقق می‌شود.

نظرات بینندگان