arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹

هاشمی: خودشان هم دلیل «بازداشت» را نمی دانستند!

از کرمان من را خواسته بودند. نصف شب، یا نزدیکی‌های صبح من را بردندکرمان و بعد از بازجویی‌های مقدماتی بردند زندان.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در یکی از جدیدترین اخبار خود، به نوشته ای تحت عنوان "به بهانه پارک ماشین هم دستگیرم کردند!" برگرفته از کتاب کارنامه و خاطرات (دوران مبارزه) هاشمی - که بر فضای بی قانونی و خفقان در عصر پهلوی دلالت دارد - پرداخته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری انتخاب و به نقل از این پایگاه؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از مکتوب دوران مبارزه خود در سال ۱۳۵۱ آورده‌است: «پس از آزادی از زندان، برنامه های گذشته تا مدتی ادامه داشت و با آنکه ممنوع‌المنبر بودم -با توجه به زمینه‌های خالی آن روزها- شماری از جلسات را شخصاً اداره می‌کردم. به تدریج فشار بیشتر شد و ناگزیر در این زمینه از دوستان دیگری کمک گرفتم.

با فاصله کوتاهی –پس از آزادی از زندان- در اوایل شهریور ۵۱ سفری کردم به رفسنجان. از رفسنجان عازم نوق بودیم. برای خرید شیرینی به مغازه شکرچیان رفته بودم. وقتی برگشتم، پاسبانی پارک ماشین را در جای نامناسب بهانه کرد و ما را به شهربانی برد. با بودن زن و بچه‌ها در ماشین، سعی کردیم او را قانع کنیم که قانع نشد. معلوم بود موضوع اصلی چیز دیگری است و پارک ماشین بهانه است.

از کرمان من را خواسته بودند. نصف شب، یا نزدیکی‌های صبح من را بردندکرمان و بعد از بازجویی‌های مقدماتی بردند زندان. زندان شهربانی سالنی بود که با میله‌هایی تقسیم شده بود، یک طرف مردانه بود و طرف دیگر زنانه، که معمولاً جرم‌هایی مثل اعتیاد، دزدی، قاچاق و امثال آن داشتند. چند روزی آنجا نگه‌ام داشتند. خودشان هم علت دستگیری را نمی‌دانستند. می‌گفتند از تهران شما را خواسته‌اند. از تهران دو نفر ساواکی با یک جیپ آمدند. من را تحویل گرفتند و بردند تهران. خانواده با همان ماشین خودمان برگشتند.»
نظرات بینندگان