arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

تعليق دبيرکل AFC به اتهام فساد اداري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنفدراسيون فوتبال آسيا دبير کل خود، الکس سوسي را به اتهام فساد اداري از کار تعليق کرد. AFC تاکنون در حال انجام تحقيقات در اين زمينه بود و به صورت موقت وينتسور جان، جاي سوسي را گرفته بود. سوسي متهم شده که از يکي از مسئولان AFC خواسته تا گزارش‌هايي درباره رسوايي‌هاي مالي زمان رياست محمد بن‌همام را پنهان کند.

روزنامه مالاي‌ميل چاپ مالزي هفته گذشته در خبري اعلام کرد که ويدئويي براي اثبات اين ماجرا که به جولاي 2012 برمي‌گردد منتشر شده است. در اين ويدئو مشخص شده که سوسي از بريان کوآن‌وي هونگ خواسته که مدارکي را پنهان کند.

طبق گزارش اين روزنامه در اين فيلم صحبت‌هايي بين کوآن و مامور بازجويي فيفا رد و بدل مي‌شود و کوآن اظهار مي‌دارد که سوسي از او چنين درخواستي کرده است. AFC در بيانه خود اعلام کرده که الکس سوسي را به اتهام فساد اداري که از سوي رسانه‌ها مطرح شده، تعليق کرده است.

اين فيلم در اختيار AFC قرار دارد و در حال حاضر صحت آن در حال بررسي است. پيش از اين نتايج بررسي‌ها درباره اقدامات AFC در سال 2012 هيچگاه منتشر نشده بود با اين حال به نظر مي‌رسد که محمد بن‌همام، رئيس وقت کنفدراسيون فوتبال آسيا حدود 10 ميليون دلار اختلاس کرده باشد.

با وجود اين که سوسي ارتکاب هرگونه اقدام خلافي را تکذيب کرده پيتر ولاپان دبيرکل پيشين AFC بررسي در اين زمينه را خواستار شده است. او در اين باره به اينديا تايمز گفت: من اميدوارم که AFC تحقيقات خوب و حرفه‌اي در اين زمينه انجام دهد و در صورتي که هر کدام از اين مسئولان اقدام خلافي انجام داده‌اند برخورد لازم با آنها صورت گيرد. ما بايد از مديريت خوب در AFC حمايت کنيم.

سوسي در سال 2009 به صورت رسمي دبير کل AFC شد. محمد بن‌همام تا سال 2011 رئيس AFC بود. او که 9 سال رياست اين سازمان را بر عهده داشت به دادن رشوه براي گرفتن ميزباني جام جهاني 2022 قطر متهم شده و گفته مي‌شود که او براي رسيدن به رياست فيفا در سال 2011 هم رشوه پرداخت کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان