arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

داعش 26 غيرنظامي را در سوريه اعدام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک گروه ناظر بر اوضاع سوريه اعلام کرد که گروه تروريستي داعش هم زمان با پيشروي به سوي شهر باستاني تدمر (پالميرا) در استان حمص در مرکز سوريه،دستکم 26 غيرنظامي را نزديک اين شهر اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بيروت به نقل از گروه ديده بان حقوق بشر سوريه، داعش روز پنجشنبه پس از اعدام اين افراد در روستاي العامريه و شهر السخنه نزديک تدمر به اتهام همکاري با نيروهاي دولتي، سر 10 تن از آنان را از بدن جدا کرده است.

تروريست هاي داعش پس از درگيري هاي شديدي که از سه شنبه شب با نيروهاي دولتي در حومه جنوبي شهر حمص رخ داد، شهرک السخنه در مسير بزرگراه استان ديرالزور به شهر تدمر را اشغال کردند.

استان ديرالزور در شرق سوريه يکي از پايگاه هاي اين گروه تروريستي به شمار مي رود اما شهر تدمر تحت تسلط نيروهاي دولتي است.

بر اساس اين گزارش در اين درگيري ها 125 تن کشته شده اند که 70 تن از آنان نيروهاي دولتي و مردمي سوريه بوده اند.

در همين حال يک مقام نظامي سوريه روز چهارشنبه گفت که نيروهاي ارتش و مردمي اين کشور تهاجم شبانه گروه تروريستي داعش را در برخي از محورهاي استان حمص در مرکز سوريه، دفع کردند.

اين مقام افزود که درگيري ميان نيروهاي ارتش و مردمي با تروريست هاي داعش در برخي محورهاي داخلي و اطراف شهرک السخنه در حدود 300 کيلومتري شمال شرق دمشق هنوز ادامه دارد.

گروه تروريستي داعش در ماه هاي اخير به منظور گسترش بيشتر قلمرو خود، علاوه بر بخش هاي تحت تسلط دولت، به بخش هاي تحت اشغال ديگر گروه هاي تروريستي نيز در مناطقي دور از شمال و شرق سوريه، حمله کرده است.

بر اساس اين گزارش، تروريست هاي داعش به تازگي با حمايت ترکيه تحرکات جديدي در استان ادلب سوريه داشته و شهر ادلب و شهرک جسرالشغور را اشغال کرده اند.

همچنين 2 انفجار تروريستي انتحاري روز سه شنبه به صورت هم زمان شهر حمص مرکز استاني به همين نام در مرکز سوريه را لرزاند.

براساس آمار اوليه در اين حملات که با دستگاه موتورسيکلت بمب گذاري شده در محله هاي الزهراء و وادي الذهب شهر حمص رخ داد؛ دستکم 4 شهروند سوري کشته و 10 نفر ديگر زخمي شدند.

منابع خبري عامل اين جنايت هاي تروريستي را گروه تروريستي تکفيري داعش اعلام کرده اند.

عناصر داعش ده‌ها غير نظامي را در شمال شرق سوريه ربودند

همچنين به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از خبرگزاري شين‌هوا از دمشق ، تروريست هاي داعش دهها غير نظامي را در استان الحسکه در شمال شرق سوريه ربودند .

خبرگزاري رسمي سوريه سانا به نقل از منابع محلي گزارش داد تروريست هاي داعش روز پنجشنبه دهها نفر از اهالي شهرک مرکدا واقع در 100 کيلومتري جنوب شهر الحسکه را ربودند و به مکان نامعلومي منتقل کردند .

منابع محلي به خبرگزاري سانا گفتند عناصر داعش با اين ادعا که اهالي شهرک مرکدا از ارتش و نيروهاي مسلح سوريه خواسته اند براي نجات مردم از دست داعش و انديشه هاي گمراه آنان به اين شهرک حمله کنند ، دهها نفر از ساکنان شهرک را ربودند .

منابع محلي افزودند اهالي شهرک مرکدا پرچم سوريه را بر فراز ساختمان مدرسه روستا به اهتزاز درآوردند و بر ديوار هاي مدرسه عباراتي بر ضد داعش نوشتند و از ارتش سوريه خواستند براي نابودي تروريست هاي مسلح تکفيري و نجات مردم هرچه زودتر به اين شهرک حمله کنند .

گفتني است داعش هم اکنون بخش هاي وسيعي از مناطق اطراف شهر الحسکه را تحت کنترل دارد و درگيري هاي شديد ارتش سوريه با تروريست ها در اطراف شهر الحسکه براي جلوگيري از ورود افراد مسلح به اين شهر ادامه دارد . شهر الحسکه در کنترل ارتش سوريه است و عناصر داعش مي کوشند آن را تصرف کنند .

داعش پيش از اين نيز بارها دست به کشتار غير نظاميان سوري در مناطق مختلف اين کشور زده است . اين جنايت ها فقط به سبب حمايت مردم از دولت سوريه و خودداري آنان از اجراي دستورات داعش صورت مي گيرد .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان