arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵؛ چهارشنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دور بعدی مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در سطح معاونان وزرای خارجه، چهارشنبه در شهر وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وین؛ نشست عمومی معاونان وزرای خارجه ایران و کشورهای1+5 عصر جمعه ساعت 6 به وقت محلی اتریش (20.30 بوقت محلی ایران) در هتل کوبورگ وین آغاز شد و پس از یک ساعت پایان یافت.

معاونان وزرای خارجه ایران و کشورهای1+5 پس ازپایان این نشست و ترک هتل کوبورگ از ارائه هرگونه توضیح و اظهار نظری خودداری کردند.

این دور از مذاکرات هسته ای از سه شنبه با نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معانان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از کشورهای 1+5 آغاز شد. پس از این نشست، جلسات دوجانبه و چند جانبه میان ایران و نمایندگان دیگر کشورهای 1+5 در هتل کوبورگ برگزار شد.

هیات مذاکره کننده هسته ای ایران وین را به مقصد تهران کرد.

- احتمال انتشار متن ترکیبی

- متن هنوز شامل برخی مسایل حل‌ نشده است

خبرگزاری ایتارتاس هم گزارش داد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیروز گفت: متن ترکیبی توافق میان ایران و گروه 1+5 احتمالا به زودی منتشر می‌شود.

وی گفت: "این متن متنی هماهنگ ‌شده نیست زیرا درباره بخش‌هایی از متن هماهنگی وجود ندارد."

ریابکوف افزود: "این متن هنوز شامل برخی مسایل حل‌ نشده است اما به هر حال ماکت یک متن خواهد بود که امکان بهبود و نهایی‌شدن دارد."

وی همچنین گفت: روسیه همچنان به موضع خود پایبند است که تحریم تسلیحاتی ایران باید به محض حصول توافق نهایی لغو شود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به تلاش‌های خود برای حل این مساله ادامه می‌دهیم تا این ممنوعیت به محض حصول توافق نهایی لغو شود.

مسائل زیادی همچنان باید حل و فصل شود

خبرگزاری شین‌هوا از وین نیز گزارش داد : چنگ جینگیه Cheng Jingye نماینده چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز در وین به خبرنگاران گفت: در مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی صورت گرفته است این در حالی است که مسائل زیادی همچنان باید حل و فصل شود.
نظرات بینندگان