arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

رشد ۶۱ درصدي ارزش معاملات بورسي طي هفته گذشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته جاري با کاهش ۰.۸۴ درصدي به ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد رسيد، اما ارزش معاملات ۶۱ درصد رشد کرد.

از ابتداي امسال، ۳۷ ميليارد و ۶۹۶ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۸ هزار و ۴۳۴ ميليارد ريال دادوستد شده است. در اين مدت، تعداد ۶۷۱ هزار و ۷۸۵ سرمايه گذار، در دو ميليون و ۴۴۸ هزار و ۹۹۵ دفعه اين تعداد سهام را خريداري کرده اند.

در هفته منتهي به ۲۳ ارديبهشت ماه، سه ميليارد و ۴۴۱ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش هفت هزار و ۶۷۷ ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در اين مدت ۷۰ هزار و ۸۲۱ خريدار در ۲۹۴ هزار و ۴۵۴ دفعه به داد و ستد پرداختند.

بر اساس آمار موجود، در اين مدت، دو ميليارد و ۹۶۷ ميليون سهم به ارزش ۶ هزار و ۸۴۹ ميليارد ريال به صورت خرد و بلوک انجام شد.

از ابتداي امسال، ۳۷ ميليارد و ۶۹۶ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۸ هزار و ۴۳۴ ميليارد ريال دادوستد شده است. در اين مدت، تعداد ۶۷۱ هزار و ۷۸۵ سرمايه گذار، در دو ميليون و ۴۴۸ هزار و ۹۹۵ دفعه اين تعداد سهام را خريداري کرده اند. بازار سهام از ابتداي سال ۳۴ روز کاري فعاليت داشته است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته اي که گذشت با کاهش ۰.۸۴ درصدي به ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد رسيد.

در عين حال، شاخص صنعت در آخر هفته، بر روي عدد ۵۲ هزار و ۱۱۹ واحد ايستاد. شاخص بازار اول به ۴۵ هزار و ۹۳۴ واحد و شاخص بازار دوم به ۱۳۰ هزار و ۴۹۵ واحد رسيد.

در هفته منتهي به ۲۳ ارديبهشت ماه، تعداد ۱۱۸ هزار و ۲۱۱ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۱۱۷ ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار معامله شد. اين در حالي است که از ابتداي سال دو ميليون و ۶۰۸ هزار و ۳۴۱ برگه اوراق مشارکت به ارزش دو هزار و ۶۰۸ ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار خريداري شده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان