arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

جزئيات نشست‌ کشورهاي عربي خليج فارس و اسراییل به روايت المنار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک رسانه عربي از تقويت روابط رژيم هاي عربي حاشيه خليج فارس با رژيم صهيونيستي و گرم تر شدن سطح اين روابط خبر داد.

نشريه المنار فلسطين، از درخواست کشورهاي عربي نفت خيز حاشيه خليج فارس از رژيم صهيونيستي براي کمک به اين رژيم ها به منظور حمايت از چاه هاي نفتي آنها پرده برداشت.

اين نشريه نوشت کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس در حال مشاوره و رايزني با اسرائيل هستند تا از اين رژيم در زمينه راه هاي حمايت از ميادين نفتي و مقابله با هر گونه تلاشي که به ثبات آنها ضربه مي زند، کمک بگيرند.

المنار به نقل از آن چه منابع اروپايي خواند، افزود درجه و ميزان گرمي در روابط اسرائيل و کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به شکل چشمگير و قابل توجهي افزايش يافته و اين روند همچنان ادامه دارد.

اين منابع گفتند ديدارها ميان مقامات نظامي، امنيتي و سياسي اسرائيل و همتايان آن ها در کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به طور مستمر ادامه دارد و اين ديدارها نه تنها متوقف نشده بلکه به شکل هفتگي ادامه دارد.

اين منابع افزودند فقط موضوع ايراني محور هماهنگي و موضوع اصلي ديدارهاي مقامات دو طرف نيست، بلکه مسائل امنيتي مربوط به تمايل کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به مشاوره ها و توصيه هاي امنيتي اسرائيل درباره راه ها و شيوه هاي دفع خطراتي است که ممکن است ثبات اين کشورها را تهديد کند و به ستون فقرات اقتصادي اين کشورها يعني ميادين نفت و گاز آنها ضربه بزند.

اين منابع خاطر نشان کردند گاهي اوقات در نشست هاي مقامات کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و اسرائيل، برخي مسئولان اروپايي و به طور خاص فرانسوي هم مشارکت مي کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان