arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

داعش ساختمان دولتی در الرمادی را رها کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شبکه خبری الجزیره انگلیسی به نقل از مقام های عراقی اعلام کرد که نیروهای گروهک تروریستی داعش روز شنبه به دلیل حملات هوایی، از ساختمان اصلی دولتی در شهر الرمادی خارج شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، یک روز پس از اینکه داعش پرچم سیاه خود را بر فراز ساختمان اصلی دولتی در شهر الرمادی مرکز استان الانبار برافراشت، روز شنبه مجبور شد این ساختمان را ترک کند.

مجتمع ساختمانی اصلی دولت در رمادی شامل دفتر استاندار، مقر پلیس و مقرهای اطلاعاتی است.

مقام های عراقی به نقل از شهردار الرمادی گفتند که حملات هوایی نیروهای ائتلاف در روز شنبه داعش را مجبور به عقب نشینی کرد و نیروهای داعش ساختمان های دولتی را به آتش کشیدند یا با کار گذاشتن تله های انفجاری آنها را تخلیه کردند.

مقام های محلی درالانبار در عین حال از عدم تحرک ائتلاف بین المللی در قبال این حملات داعش به الرمادی انتقاد کردند.

شهر الرمادی مرکز استان الانبار که از روز پنجشنبه گذشته زیر حملات سنگین گروه تروریستی داعش قرار دارد، شامگاه جمعه شاهد نبردی سخت میان گروه تروریستی و مدافعان دولتی و عشایر منطقه بود.

دولت عراق نیز با گسیل نیروهای کمکی و تسلیحات سنگین، اقدام به پشتیبانی از نیروهای مدافع الرمادی کرد.

جنگنده های ارتش عراق نیز در این روز بارها مواضع داعش را در مناطق مختلف الانبار و بویژه شهر الرمادی بمباران کردند و گفته شده که خسارات سنگینی به آنان وارد شده است.

ائتلافی از نیروهای عشایر سنی طرفدار دولت و نیروهای امنیتی عراقی در تلاشند با پشتیبانی هوایی، کنترل کامل این شهر را به دست گیرند.

داعش از چند ماه پیش تهدید به گرفتن کنترل شهر الرمادی کرده بود و پس از تهاجمی گسترده از چند جبهه در این استان شامل چند بمبگذاری انتحاری در رمادی در روز پنجشنبه، روز جمعه این ساختمان تصرف کرده بود.
نظرات بینندگان