arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

پرده‌برداري برانکو از جزئيات قراردادش/ سه ماه اول را رايگان کار کردم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سرمربي پرسپوليس گفت: خستگي بازيکنان و مصدوميت تعدادي ديگر، مشکلات بزرگ ما هستند ولي با حضور هواداران بر اين مسائل غلبه مي‌کنيم.

برانکو ايوانکوويچ در واکنش به خوشحالي هواداران پس از دربي افزود: از اين بابت بسيار خوشحال هستم. مهم‌ترين مساله همين است. ما همه اينجا هستيم تا در نهايت حاصل کار ما خوشحالي هواداران باشد.

وي درباره اينکه به نظر مي‌رسيد از هفته‌هاي قبل برنامه‌ريزي کرده بود، ادامه داد: من اصلا اهل نقشه کشيدن نيستم و در نهايت اين خدا است که شما را جريمه مي‌کند يا پاداش مي‌دهد. متاسفانه ما براي بازي در تبريز با بهترين نفراتي که مي‌توانستيم در اختيار داشته باشيم به ميدان رفتيم و پس از آن براي بازي با استقلال برنامه‌ريزي کرديم و در اين ديدار نيز نفراتي را به طور کامل يا اصلا در اختيار نداشتيم. همانطور که در بازي با الهلال نيز برخي بازيکنان حضور ندارند. براي اين ديدار بزرگترين مشکل ما مصدوميت مهرداد کفشگري است. او شرايط بغرنجي دارد. درست در لحظه‌اي که فکر مي‌کنيم شرايط خوبي خواهد داشت، احتمال مي‌رود با تشديد مصدوميت روبرو شود.

برانکو ادامه داد: در حال حاضر محسن بنگر و مايکل اومانا نيز جزو نگراني‌هاي ما هستند. بنگر دور از تمرينات بوده و در سه روز آخر با اقدامات پزشکي خاص توانست در خدمت تيم باشد و من از او به خاطر تلاش و تحملش تشکر مي‌کنم. همچنين اومانا با وجود درد شديدي که داشت و دندان‌هايش را روي هم فشار مي‌داد در دربي حضور پيدا کرد چون مثل همه بازيکنان با تمام وجود مي‌خواست به تيم کمک کند.

سرمربي پرسپوليس درباره اينکه با تغيير مربيان زماني لازم است تا روند نتيجه گيري و شناخت فني شکل بگيرد و اين زمان توسط او و تيمش کوتاه شد، خاطر نشان کرد: ما قبل از هر چيز سعي کرديم اطلاعات خودمان بويژه درباره تيم را زياد کنيم. خوشبختانه دستياران خوبي هم در اختيار داريم که کمک کردند اوضاع را به سرعت تحت کنترل در آوريم. به سرعت همه چيز از بازي‌هاي خود پرسپوليس تا بازي‌هاي حريفان آناليز شد. ما کار بزرگي را به دست گرفته بوديم اما به تيم هم اعتقاد داشتيم. در اين ميان از عکس‌العمل تيم نسبت به اقدامات انجام شده خوشحال هستم.

برانکو درباره دربي و اينکه بعضا درگيري پس از بازي از خود بازي برجسته‌تر شد تصريح کرد: همانطور که گفتم ما به هدف خودمان يعني خوشحالي هواداران رسيديم. آن اتفاق نيز حتي بخشي از خود بازي نبود بلکه در پايان بازي روي داد. دقيقا نمي‌دانم چه شد ولي تا جايي که شنيدم بازيکن استقلال به سوشا مکاني هجوم آورد و او هم دفاع کرد. خدا را شکر اين ماجرا زود تمام شد و آنها را جدا کردند. البته اين مساله روشن است که تيم استقلال به جهت نتيجه بازي عصبي بود اما شکست هم بخشي از يک رقابت ورزشي است و بايد آن را ورزشکارانه پذيرفت. خوشبختانه ما در اين بازي در شرايطي به پيروزي رسيديم که نمي‌توان هيچگونه خدشه و شائبه‌اي به آن وارد کرد. پيروزي پرسپوليس در دربي بدون ترديد کاملا سزاوارنه رقم خورد و اين مساله بر ارزشمند بودن اين پيروزي مي‌افزايد.

وي در ارتباط با صحبت‌هاي محمد حسين نژاد فلاح مبني بر تقدير از او به جهت آنکه تاکنون بدون دريافت پول کار را آغاز و ادامه مي‌دهد، گفت: اين واقعيت دارد که نه من و نه دستياران من دلاري دريافت نکرده‌ايم ولي اين مساله در حال حاضر در اولويت افکار و برنامه‌هاي من نيست. ما اکنون بايد روي بازي‌هاي مهمي که داريم تمرکز کنيم چون اين زمان قابل بازگشت نخواهد بود.

سرمربي پرسپوليس درباره اينکه به هر حال براي يک مربي خارجي چنين برخوردي غير متعارف است افزود: ما توافق کرديم که در سه ماه اول رايگان کار خواهيم کرد. قرارداد کاري ما پيش از اين شروع شد اما قرارداد مالي از ماه ژوئيه آغاز مي‌شود. شايد اين مساله عجيب باشد اما فکر نمي‌کنم نيازي باشد من درباره عشقم به ايران صحبت کنم. در واقع در مذاکراتي که با آقاي نژادفلاح داشتم علاقه‌مند بودم به ايران برگردم و با استعدادهاي فوتبال اينجا کار کنم. من بازيکنان ايراني را که استعدادهاي بالايي دارند و دوست دارند کار کنند و چيزهاي جديدي ياد بگيرند را مي‌پرستم.

ايوانکوويچ درباره بازي با الهلال و ستاره‌هاي گران قيمت آن و شرايط تيم خود براي بازي روز سه‌شنبه اظهار کرد: الهلال دو يا سه ستاره خاص ندارد، کل تيم آنها خوب عمل مي‌کنند. الهلال براي فصل آينده مدعي اصلي قهرماني کشورش خواهد بود. ما براي تمام تيم الهلال برنامه‌ريزي کرده‌ايم و قبل از هر چيز بايد طراوت را به تيم خود برگردانيم. مشکل بزرگ ما خستگي زياد بازيکنان است. دربي از نظر ذهني و بدني مسابقه طاقت فرسايي بود. از سوي ديگر آخر فصل است و مصدوميت بازيکنان هم دست و پاي ما را مي‌بندد. با اين وجود ما روي داشته‌هايمان کار مي‌کنيم. بايد در اين دو، سه روز آنها را احيا کنيم. در اين شرايط بيشترين و بهترين کمک براي ما هواداران هستند. آنها سزاوارانه در کنار بازيکنان و تيم خود بودند. آقاي نژادفلاح هم تلاش کردند با وجود دست تنگ باشگاه مشکلات را حل کنند. حضور هواداران به تعداد حداکثري در حکم يار دوازدهم ما است. آنها به باشگاه‌، ما و بازيکنان انرژي مي‌دهند. حضورشان باعث مي‌شود بر اين خستگي‌ها غلبه کنيم و ما را به پيروزي مي‌رساند. هواداران پرسپوليس غيرت خود را نشان دادند و باعث شدند بازيکنان ما بيش از پيش اين حس و حال را از آنها دريافت کنند. روز سه‌شنبه انتظار آنها را در ورزشگاه مي‌کشيم. حضور هواداران به تعداد حداکثر يکي از مهمترين برنامه‌هاي ما براي غلبه بر مشکلات و سختي‌ها و اجراي برنامه‌ها در بازي با الهلال است.

سرمربي پرسپوليس درباره سختگيري‌هاي انضباطي خود و اينکه با وجود کمبود نفرات، آمادگي دارد بازيکناني را کنار بگذارد، تصريح کرد: نظم و ديسيپلين اولين و مهمترين گام براي هر تيم است و تا اين قدم برداشته نشود نمي‌توانيد به سوي گام‌هاي بعدي برويد. آنها بازيکناني حرفه‌اي هستند و ما درخواست خاصي را مطرح نکرديم. آنچه مي‌خواهيم اوليه‌ترين نياز در بخش حرفه‌اي‌گري است. طبعا ما بر مواضع خود پايبند هستيم و بر افکار و انديشه‌هاي خود تاکيد داريم. کادر فني از آمادگي تک تک بازيکنان اطلاع کامل دارد. نفراتي که اينجا هستند بازيکنان پرسپوليس بزرگ به حساب مي‎آيند. براي حفظ بزرگي پرسپوليس و انسجام تيم بايد نظم حاکم باشد. اين مساله قابل گذشت و چشم پوشي نيست. من راجع به نفر خاصي صحبت نخواهم کرد اما تمام آنهايي که در حال حاضر در تيم حضور دارند اگر مساله‌اي هم داشتند اين امکان را دارند که به کار گرفته شوند.

وي درباره فهرست تيم ملي و حضور چهار بازيکن پرسپوليس در آن گفت: من نمي‌توانم درباره فهرست تيم ملي نظر بدهم اما خوشحال هستم که چهار بازيکن ما در اين ليست حضور دارند. من اميدوارم در آينده بچه‌هاي تيم را به قدري توانمند کنيم که 30 تا 40 درصد آنها به تيم ملي راه پيدا کنند.

برانکو درباره شرايطي که براي فصل آينده نياز است و انتظاراتي که از وي وجود خواهد داشت خاطرنشان کرد: من يکي از چرخ دنده‌ها هستم که بايد کار خود را درست انجام دهد. چرخ دنده‌هاي بسيار ديگري هم وجود دارد. روشن است که ما در مشکلاتي بسر مي‌بريم. اميدوارم مزايده‌اي که اتفاق مي‌افتد انتظارات باشگاه را برآورده کند. به طوري که تنها دغدغه و وظيفه ما کار در زمين فوتبال باشد. پرسپوليس يک سنت قديمي در فوتبال ايران است که ريشه‌هاي عميقي دارد و من مطمئن هستم پرسپوليس دوباره خود را جمع خواهد کرد.

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان