arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

حمله تروريستي القاعده به انصار الله يمن 32 کشته بر جاي گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه تروريستي انصار الشريعه شاخه القاعده در يمن اعلام کرد که در دو حمله جداگانه به نيروهاي جنبش انصار الله در استان شبوه در جنوب اين کشور، 32نفر کشته شدند.

به گزارش پايگاه خبري يمن الان، گروه تروريستي انصار الشريعه ديشب (يکشنبه شب) در شبکه اجتماعي توييتر اعلام کرد که اين گروه تروريست ها جمعه گذشته با حمله به مواضع انصارالله در شهر عتق مرکز استان شبوه 21 نفر از اعضاي اين جنبش را کشته است .

اين گروه تروريستي افزود: در حمله شنبه گذشته به خودروهاي نظامي انصار الله در منطقه نصاب در استان شبوه نيز 10 نفر از نيروهاي جنبش انصار الله را به قتل رسيده اند.

تروريست هاي القاعده با حمله به خودروي نظامي انصارالله در شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب يمن نيز يک نفر از اين نيروها را کشتند.

تاکنون منابع مستقل و جنبش انصارالله يمن اين ادعاي تروريستهاي القاعده را تاييد نکرده اند.

در حالي که جنبش انصارالله از يک سو در چندين شهر با مزدوران طرفدار عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري يمن درگير است و از سوي ديگر با بحران کمبود آب ، برق و انرژي ناشي از بمباران هاي وحشيانه عربستاني مواجه است، گروه تروريستي القاعده مساحت گسترده اي از جنوب اين کشور را به کنترل خود درآورده است.

تجاوز هوايي عربستان به يمن فرصتي براي گروه تروريستي القاعده جهت گسترش مناطق تحت نفوذ خود در يمن فراهم کرده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربي منطقه به جز عمان از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه فقيرترين کشور عربي منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي يمن را به حاکميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنيت شهرهاي اين کشور را تامين مي کند، جلوگيري نمايد .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان