arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

المنار: سقوط الرمادي بعد از طرح کنگره آمريکا براي تجزيه عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نحوه ورود اعضاي گروهک تروريستي داعش به الرمادي و سقوط اين شهر که در مواردي بدون هيچ گونه مقاومتي صورت گرفته شک و ترديد ها را درباره وقوع توطئه داخلي يا بين المللي تقويت کرده است و اين اتفاق بعد از طرح تجزيه عراق از سوي کنگره آمريکا صورت گرفته است.

به گزارش شبکه تلويزيوني المنار رنا شقير گزارشگر اين شبکه در گزارشي گفت: ورود اعضاي گروهک تروريستي داعش به مناطق جديدي در الرمادي مرکز استان الانبار در غرب عراق سوالات زيادي را به وجود آورده است. اين گروهک در برخي مناطق بدون هرگونه مداخله نيروهاي موسوم به ائتلاف ضد داعش صورت گرفته است و اين برخلاف رويه اي است که چند ماه پيش در اربيل روي داد. ورود اعضاي داعش به الانبار درحالي روي داد که بزرگترين پايگاه آمريکا درعراق يعني عين الأسد در اين استان واقع شده است.

 اين امر موجب شده است که کارشناسان از وجود نوعي توطئه داخلي و بين المللي براي ورود داعش به اين استان و گسترش نفوذش در آن سخن بگويند. تحولات جديد در الانبار نيز از دو هفته پيش و از زماني آغاز شد که کنگره آمريکا طرحي را براي تجزيه عراق براساس گرايش هاي مذهبي ارائه کرد. طرحي که مردم عراق آن را به صورت گسترده اي رد کردند. اوضاع الرمادي موجب شده است موضع واشنگتن درباره اين رويدادها همچنان خاکستري بماند. پنتاگون اعلام کرد اوضاع الرمادي همچنان بي ثبات است و جنگ در اين منطقه ادامه دارد.

از سوي ديگر نيروهاي عراقي و ازجمله بسيج مردمي به درخواست حيدر العبادي نخست وزير عراق آماده مي شوند تا درالانبار با داعش مقابله کنند. العبادي اين تصميم را پس از مصوبه شوراي شهر الانبار براي مشارکت اين نيروها در آزاد سازي الانبار اتخاذ کرد. شوراي شهر الانبار نيز پس ازآن که فاش شد داعش چه جنايات گسترده اي عليه اهالي الانبار مرتکب شده است اين موضوع را تصويب کرد. به گفته سازمان بين المللي مهاجرت هزاران تن از ساکنان الانبار طي دو روز گذشته خانه هاي خود را ترک کرده اند و آواره شده اند.
نظرات بینندگان