arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

تعرض به قرآن کريم در آزمون مدارس الازهر+تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اداره آموزش مدارس وابسته به الازهر مصر، در يکي از آزمون‌هاي دانش آموزان کلاس دوم دبيرستان پرسشي جنجالي طرح کرد که در آن قرآن کريم مورد تعرض قرار گرفته است.

در سوال مطرح شده براي دانش آموزان مدرسه وابسته به الازهر از آنان خواسته شده بود که "اشکالات مربوط به بلاغت زبان" را در مثال هاي ذکر شده مشخص کنند و يکي از آن موارد، آيه اي از قرآن کريم بود.

تعرض به قرآن کريم در آزمون مدارس الازهر+تصویر

به نوشته روزنامه مصري "اليوم السابع"، طراح اين سوال از دانش آموزان خواسته بود درباره عيوبي که در جملات مشخص شده به بلاغت زبان خدشه وارد مي کند، توضيح دهند و آيه قرآني "ولو ترى إذ المجرمون ناکسو رءوسهم عند ربهم" ازجمله مثال هايي بود که براي اين سوال درنظر گرفته شده بود.

" محمد أبو زيد الأمير" رئيس بخش آموزش مدارس وابسته به الازهر در واکنش به اين اقدام گفت: اين سوال که درمنطقه "أسوان" طرح شده بود، حذف؛ و بارم آن ميان ديگر سوالات تقسيم شد.
وي افزود: جايگاه طراح اين سوال از مديرکلي به مدرس تنزل مقام يافت و وي به مدت 5 سال از طرح سوال براي امتحانات محروم شده است.

گفتني است، برخي کتب حديثي و تاريخي اهل سنت حاوي احاديثي عجيب است که به جايگاه قرآن کريم و مصون ماندن آن از تحريف خدشه وارد مي کند و دستمايه برخي شرق شناسان و دشمنان اسلام براي تخطئه قرآن کريم و وحي و نبوت شده است.

منبع : العالم
نظرات بینندگان