arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

حاشیه های دیدار احمدی نژاد از یکی حوزه های علمیه

نماز صبح را به امامت حاج آقا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشكوة در خیابان ناصرخسرو تهران اقامه و به همراه دیگر طلاب زیارت عاشورا را قرائت می كنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری جمهوری اسلامی حاشیه های دیدار رئیس جمهور از یكی از حوزه های علمیه تهران را منتشر كرد.

مشروح این حاشیه نگاری در ادامه می آید:

نماز صبح را به امامت حاج آقا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشكوة در خیابان ناصرخسرو تهران اقامه و به همراه دیگر طلاب زیارت عاشورا را قرائت می كنیم.

عقربه های ساعت، لحظه به لحظه به ساعت 6:30 نزدیك می شود و طلاب مدرسه علمیه بی صبرانه منتظر رسیدن آقای احمدی نژاد هستند، یكباره از بیرون مدرسه صدای شعار 'صلی علی محمد، مالك اشتر آمد' به گوش می رسد ، تمام توجه ها به سمت در مدرسه جلب می شود.

رییس جمهوری به همراه حاج آقا قاسمیان و در میان شعارهای 'صلی علی محمد، یاور رهبر آمد'، 'صلی علی محمد، مالك اشتر آمد' طلاب وارد مدرسه علمیه مشكوة می شود. جو، بسیار صمیمی است؛ اكثر طلاب مدرسه موفق می شوند به رییس جمهور محبوب خود دست دهند و به او 'خوش آمد' بگویند.

درمسیر نمازخانه مدرسه ،حاج آقا قاسمیان درباره ساختمان و مشكلات مدرسه علمیه مشكوة به رییس جمهور توضیح می دهد؛ درهمین حین آقای احمدی نژاد وارد یكی از حجره ها می شود.

به محض ورود آقای احمدی نژاد به محل مراسم، یكی از طلاب با صدای بلند می گوید: 'گروه سرود مدرسه مشكوة تقدیم می كند؛ سپس تمام طلاب حاضر بصورت همخوانی آن شعری را كه حزب الله لبنان در سفر اخیر رییس جمهور به این كشور، اجرا كرد، می خوانند؛ ' ای بهترین ناصر رزمندگان مقاومت؛ خوش آمدید، خوش آمدید ... '.

حاج آقا قاسمیان به رییس جمهور و هیات همراه خیرمقدم می گوید و سپس نماینده طلاب، صحبت های خود را شروع می كند.

او از جلسه طولانی شب گذشته طلاب این مدرسه كه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز شد و تا حدود 12 شب ادامه داشته است، سخن گفت و مطالبات دوستانش را گفت و گفت و احمدی نژاد هم با دقت گوش كرد.

پس از پایان صحبت های آقای كربلایی، سیستم صوتی به خش خش افتد،در این هنگام رییس جمهور گفت:اینجا قبل از هر چیز، یك سیستم صوتی می خواهد'؛ این شوخی رییس جمهور و خنده های طلاب، بر فضای صمیمی جلسه بیش از پیش افزود.

بعداز گزارش رییس مدرسه، رییس جمهور با بیان اینكه ' مدارس علمیه باید خود را متولی امور مردم بدانند' ، تصریح كرد: رها كردن جامعه و سپس برخورد سلبی و مبارزه با تبعات رهاشدگی روش سكولارها و لیبرال ها است اما روش ما، روش اثباتی و معرفی معارف است؛ ما در نظام اسلامی به دنبال انسان های كوچك نیستیم، بلكه اسلام انسان های رشد یافته می خواهد.

رییس جمهور ادامه داد:از قدیم می گفتند كسانی كه به مدارس علمیه می روند، لباس نوكری و سربازی امام زمان(ع) را بر تن می كنند؛ پس باید كاری كنیم كه این موضوع عینیت پیدا كند، چراكه یك نوكر واقعی امام زمان(عج) مثل امام خمینی(ره) برای یك جهان كافی است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه اتفاقات بزرگ سرنوشت ساز بسیار نزدیك است و صدای شكستن استخوان های استكبار به گوش می رسد، خاطرنشان كرد: حركت های اخیر و انقلاب های منطقه، قطعا مردمی است.

رییس جمهور از لزوم آمادگی جوانان هم برای نقش آفرینی در حكومت جهانی سخن گفت.

پس از پایان صحبت های دكتر احمدی نژاد، در حیاط مدرسه علمیه مشكوة جمعی از طلاب گرد او جمع شدند و رییس جمهور هم با صبوری به همه صحبت هایشان گوش داد.

رییس جمهور از طلاب خداحافظی كرد و هنگام عبور از مقابل مغازه دارانی كه تازه مغازه های خود را باز كرده بودند با آنان احوالپرسی گرم كرد.

مردم رهگذر تازه متوجه حضور رییس جمهور شده بودند اما او پله های مسجد امام خمینی(ره) بازار را بالا می رفت تا به خودرو برسد.

چند ثانیه كافی است تا اكثر مردم حاضر متوجه حضور احمدی نژاد شوند و دور او حلقه بزنند؛ مردم با سر دادن شعارهایی او را بدرقه كردند.

درچنین شرایطی، زنی میان سال با صدایی آرام احمدی نژاد را صدا می كند؛ رییس جمهور به عقب بر می گردد و از نیروهای حفاظتی می خواهد كه كنار بروند تا آن زن جلو بیاید، رییس جمهوری پس از شنیدن دردل و مشكلات آن زن، به یكی از همراهان خود دستور می دهد تا به مشكلاتش سریع رسیدگی شود.

رییس جمهور، سپس در میان بدرقه گرم مردمی كه اكنون تعدادشان آنقدر زیاد شده است كه خیابان را بسته اند و لحظه به لحظه بر تعدادشان افزوده می شود، سوار بر خودرو می شود و می رود تا یك روز پركار و پرتلاش دیگر را آغاز كند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
مالک اَشتر آمد
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
کجائی ای شير دلير ای خادم مولايمان علی مرتضی، مالک اشتر که ببينی چه توهينهائی نثارت ميکنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
سوار بر خودرو می شود و می رود تا یك روز پركار و پرتلاش دیگر را آغاز كند. !!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان