arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

انتقال 4 توله ببر روسي به ایران

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در نيمه اول سال آينده 4 توله ببر روسي جديد به ايران منتقل خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در نيمه اول سال آينده 4 توله ببر روسي جديد به ايران منتقل خواهد شد.

محمد جواد محمدي‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در مذاكراتي كه هيئت ايراني و بنده در تاريخ 13 خرداد سال 89 با طرف روسي در روسيه داشته‌ايم، توافق كامل جهت احياي زيستگاه، تكثير و رهاسازي ببر انجام گرفت و طرف روسيه متعهد شد به تعداد كافي ببر به ايران منتقل كند.

وي ادامه داد: در مرحله اول، توافق بر روي 4 قلاده بود اما به دليل اينكه آماده‌سازي ميانكاله به طول انجاميد، فرآيند انتقال ببرها مو كول به آماده‌سازي ميانكاله شد كه در اين مدت نقشه‌هاي اجرايي آن نهايي شده و در روزهاي گذشته با انجام مناقصه، مجري پروژه نيز انتخاب و به زودي فعاليت خود را آغاز مي‌كند.

محمدي‌زاده در خصوص انتقال 4 طوله ببر گفت: مذاكراتي نيز با ذي نفعان محلي انجام گرفته و زمينه توافق با آنها فراهم شده است بنابراين با روند فعلي اميدواريم در نيمه اول سال آينده شاهد انتقال ببرها باشيم.

به گزارش خبرگزاري فارس قبل از مرگ ببر نر، ايران با روسيه توافق كرده بود كه 4 قلاده توله ببر ديگر از طرف روسيه به ايران تحويل داده شود؛ اما طرف روسي به دليل مرگ ببر نر كمي سست شد و اعلام كرد تا شرايط مناسبي براي نگهداري ببرها مهيا نشود، اقدامي صورت نخواهد گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
6 ماه بعد : به دلیلی نا معلوم دو قلاده از 4 قلاده توله ببر روسی فوت کردند, با توجه به مشکوک بودن به آنفولانزای مرغی دو قلاده ببر دیگر و 1 عدد میمون و 1 عدد کفتار و 1 عدد خفاش خون آشام به اضافه کلیه پرندگان نابود خواهند شد.
نظرات بینندگان