arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

اقتدار ایران در آیینه میراث فرهنگی

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار ایران در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آیینه میراث فرهنگی نمودار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش انتخاب، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد روز سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه و همایش نماز در آیینه میراث فرهنگی ایران اظهار کرد: سرمایه میراث کهن فرهنگی نقش بزرگی در اقتدار امروز و آینده کشورمان دارد اما متاسفانه به این سرمایه آنچنان که باید و شاید توجه نشده است.

وی افزود: ملت ایران سرمایه میراث کهن فرهنگی خود را آنچنان که شایسته است نمی شناسند و به نقش این سرمایه در اقتدار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی واقف نیستند.

وی اظهار کرد: ایران از سرمایه های بی بدیل نایاب و گرانبها برخوردار است و ما به پشتوانه این سرمایه ها جایگاه فاخری در جهان داریم.

ابوترابی ادامه داد: یکی از مهم ترین سرمایه های امروز کشورمان سرمایه مردم سالاری دینی است که دستاوردی عظیم از حرکت عزت بخش ملت ایران محسوب می شود.

نایب رییس مجلس به اهمیت میراث فرهنگی در دانش، فناوری، ادب و اخلاق ایرانیان اشاره کرد و گفت: آنروز که بشر دانش و فناوری را نمی شناخت ملت ایران با حفر قنوات و تجاری سازی علم، دانش و فناوری را در ماوای بشری قرار داد.

وی اضافه کرد: ملت ایران از سالیان دور به نقش آب، این گوهر ارزشمند شناخت داشت و از قلب زمین در دسترس بشر قرار داد.

نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه شناخت دقیق خویشتن در آیینه میراث فرهنگی میسر است اظهار کرد: شناخت خود می تواند به تجدید حیات و خویشتن بیانجامد و ملتی که تاریخ خود را فراموش کند خود را از یاد برده است و بیگانگان به خوبی به این موضوع توجه کرده اند.

ابوترابی افزود: آن زمان که بیگانگان به نام مدرنیته تیشه به ریشه کشورها می زدند در کشور همسایه غربی ما ادبیات، فرهنگ و واژه های آن کشور را تغییر دادند و با استفاده از زبان لاتین آنها را از تاریخ کهن خود جدا کردند.

وی با اشاره به ثبت 33 هزار اثر ملی، این آثار را نشان دهنده آثار و تمدن ایران عنوان کرد و گفت: از این میان هزار و 263 اثر نام مقدس مسجد دارد که این موضوع نشان دهنده اوج دانش، ایمان، تعهد و ظرفیت های ارزشمند هنری، فرهنگی و علمی ملت ایران را نشان می دهد.

نمایشگاه و همایش نماز در آیینه میراث فرهنگی ایران امروز سه شنبه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در موزه ملی ایران گشایش یافت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان