arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

رئیس دفتر رهبر انقلاب: روز انزوای روحانیت، روز نابودی است

رييس دفتر مقام معظم رهبري حضور روحانيت در صحنه اجتماع را ضروري دانست و روز انزواي روحانيت را روز نابودي دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس دفتر مقام معظم رهبري حضور روحانيت در صحنه اجتماع را ضروري دانست و روز انزواي روحانيت را روز نابودي دانست.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين محمد محمدي‌گلپايگاني در هفتمين اجلاسيه جامعه مدرسين قم و علماي بلاد کشور که صبح امروز پنج‌شنبه در مدرسه امام خميني (ره) برگزار شد؛ با اشاره به نهضت‌هاي مهم تاريخ و لزوم عبرت گرفتن از آن‌ها تصريح کرد: روحانيت نبايد در انزوا بماند و بايد از قدرت خود استفاده کند.

وي با بيان اين‌که هنر امام خميني (ره) هدف قرار دادن نقطه اصلي و کانون فساد بود، اظهار كرد: امام (ره) در فيضيه خطاب به شاه گفت که کاري نکن تا مردم بيرونت کنند و از اين اصل نيز تنازل نکرد و امروز ما شاهد حرکات اصيل انقلابي در کشورهاي منطقه هستيم که حرفشان ثابت شدن نظامشان است.

محمدي گلپايگاني با تاکيد بر لزوم هوشياري گفت: دست‌هاي استعمار مي‌کوشد تا انقلاب را منحرف کند و جنايات وحشتناکي در حال انجام است که استفاده از هواپيما، ارتش، ناو و توپخانه که از پول مردم تهيه شده عليه مردم دست خالي و بي دفاع نشانگر اين مطلب است.

وي تصريح کرد: بايد ريشه اين جنايات خشکانده شود و شعارهاي "هيهات من الذله”و "دعاي امن يجيب” مويد اين مطلب است که مردم مسلمان به تاسي از امام حسين (ع) و به برکت انقلاب اسلامي جرات مقابله يافته‌اند.

رييس دفتر مقام معظم رهبري خاصيت سياسي و شيطاني انگليس را تضعيف روحانيت دانست و اظهار كرد: اکثر مشکلات بلادها و مشکلات کشورهاي جهان سوم از انگلستان است و مساله شيعه و سني و مسايل قومي و قبيله‌اي حتي نقاط جغرافيايي خاص در دنيا آن‌چنان پايه گذاري شده که هم چنان در يد قدرتشان باشد و اين هوشياري و بصيرت همگاني و حوزه‌هاي علميه و مرجعيت را مي‌طلبد.
نظرات بینندگان