arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

کاخ‌سفید: از نیروهای داوطلب مردمی عراق حمایت می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید اعلام کرد از نیروهای داوطلب مردمی که از طائفه‌های گوناگون تشکیل شده باشد حمایت خواهد کرد.

 "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت که ائتلاف بین المللی علیه داعش در عملیات بازپس گیری شهر الرمادی از نیروهای داوطلب مردمی که از طائفه‌های متعددی باشند حمایت خواهد کرد.

وی افزود که این نیروهای امنیتی عراق بودند که با حمایت نیروی هوایی ائتلاف، داعش را از تکریت، کوبانی و سد موصل بیرون راندند.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد که استراتژی ما در مبارزه با داعش بر نیروهای محلی و حملات ائتلاف استوار است.

وی گفت که نیروهای داوطلب مردمی که العبادی [نخست وزیر عراق] آنها را در الرمادی فراخوانده شامل طائفه‌های گوناگون بوده و فقط به شیعیان خلاصه نمی‌شود.

ارنست اضافه کرد: نیروهای عراقی کوتاهی خود در جنگ را ثابت کرد و اهل سنت نیز به نیروهای داوطلب مردمی می پیوندند.

وی همچنین کنترل وزارت دفاع عراق بر نیروهای داوطلب مردمی را ضروری دانست.

یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم درخصوص اقدامات صورت گرفته برای آزاد‌سازی شهر الرمادی گفت: مراحل آماده سازی برای عملیات پاکسازی استان الانبار آغاز شده و بر اساس بررسی‌های میدانی روز چهارشنبه این عملیات آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات پاکسازی استان الانبار را از منطقه بیجی آغاز خواهیم کرد و پس از آن به‌سوی هیت در استان الانبار از توابع الرمادی رفته و سپس وارد شهر الرمادی خواهیم شد.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق از نیروهای بسیج مردمی خواسته است برای آزادسازی این منطقه از چنگال تروریست‌ها، وارد الانبار شوند.

در پی این دستور، هادی العامری رئیس سازمان بدر و یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی وارد شهر الرمادی مرکز استان الانبار شد. وی شخصاً فرماندهی عملیات پاک‌سازی این شهر از تروریست‌های داعش را به‌عهده خواهد داشت.

تروریست‌های داعش روز شنبه، مرتکب جنایت هولناکی در شهر الرمادی شده و ده‌ها زن و کودک را به‌طرز فجیعی قتل عام کردند.

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار جمعه گذشته گفته بود تروریست‌های داعش از خروج خانواده‌ها و غیرنظامیان از منازلشان در مناطق تحت سیطره داعش در الرمادی جلوگیری می‌کنند و کسانی را که از دستور آنها سر باز بزنند، به قتل تهدید و تعداد زیادی را اعدام کرده‌اند.
نظرات بینندگان