arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

العالم: در چند ساعت اينده مردم ليبي خبر برکناري القذافي را می شنوند

درهمین حال شهروندان لیبیایی ایست های بازرسی را در شهرهای این منطقه برای جلوگیری از ورود مزدوران قذافی ایجاد کردند. این درحالی است که منابع نظامی لیبیایی از سقوط جنگنده نظامی به علت سرپیچی خلبان ان از دستور بمباران شهر بنغازی گزارش دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاهدان از خروج کامل منطقه برقه از کنترل رژیم سرهنگ معمر القذافی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، درهمین حال شهروندان لیبیایی ایست های بازرسی را در شهرهای این منطقه برای جلوگیری از ورود مزدوران قذافی ایجاد کردند. این درحالی است که منابع نظامی لیبیایی از سقوط جنگنده نظامی به علت سرپیچی خلبان ان از دستور بمباران شهر بنغازی گزارش دادند.

زکریا جعویک خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره و با اشاره به بی توجهی مردم لیبی به هشدارهای معمر القذافی درباره وقوع جنگ داخلی و استفاده از زور برای متوقف کردن تظاهرات گفت: ساکنان مناطق شرق لیبی برای اعلام خروج کامل کنترل منطقه برقه به ویژه شهرهای بنغازی البیضاء و درنه  از دست نظام حاکم لیبی به خیابانها امدند. در همین حال شهروندان لیبیایی ایستهای بازرسی مردمی در مناطق مختلف برای جلوگیری از ورود مزدوران و افراد وابسته به رژیم تشکیل دادند.

انان همچنین تمام نمادهای القذافی از جمله عکس و یادبود کتاب سبز( مبانی فکری و ایدئولوژی انقلاب قذافی سال شصت و نه میلادی) را ازبین بردند. زکریا جعویک در ادامه خاطرنشان کرد: نظامیان برای پیوستن به تظاهر کنندگان هموطن خود پایگاه نظامی طبرق را ترک کردند و تجهیزات و مهمات خود را روی زمین گذاشتند. وی در ادامه افزود منابع نظامی لیبی از سقوط یک فروند جنگنده نظامی در جنوب غرب بنغازی خبر دادند علت این حادثه سرپیچی خلبان و کمک وی از دستور قذافی برای حمله هوایی به این شهر بود.

این هواپیما پس از فرار انان با چتر، سقوط کرد. یکی از نظامیان زن که به جمع معترضان پیوست، تصریح کرد: ما به عنوان زنانی که در ارتش خدمت می کنیم می گویم اگر از تمام مردم لیبی یک کودک لیبیایی مانده باشد او شعار ازادی و سرنگونی معمر القذافی را سر خواهد داد . این خبرنگار با اشاره به خاک سپردن صدها شهید در جریانهای اخیر لیبی گفت: با خارج شدن مناطق شرقی از دست نظام حاکم؛ طرابلس تنها شهری است که برای قذافی مانده است زیرا در این شهر مزدوران حضور دارند.

از سوی دیگر احتمال دارد معترضان لیبیایی مانند همسایه تونسی و مصری خود در چندین ساعت اینده خبر خوشحال کننده دریافت کنند.
نظرات بینندگان