arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
روزنامه بيزنس تايم:

کيم جونگ اون مقامات نظامي بيشتري را اعدام کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بي‌ثباتي در ميان رتبه‌هاي ارشد دولت کره‌شمالي در حالي روبه رشد است که رهبري اين کشور منزوي به تنزل مقام و اعدام مقام‌هاي ارشد ادامه مي‌دهد.

به نوشته روزنامه بيزنس تايم، کيم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالي تاکنون مقام‌هاي عالي‌رتبه اين کشور را به خاطر اقدامات عليه کشور و ناکارآمدي در اداره ارتش از جمله عدم تامين ذخيره غذايي سربازان اعدام کرده يا مقام‌هاي آنها را تنزل داده است.

روزنامه چو سون چاپ کره‌جنوبي به نقل از گزارشات اطلاعاتي اين کشور نوشت: سو هونگ چان، معاون وزير نيروهاي مسلح کره‌شمالي از اواخر مارس 2015 ديده نشده است. اين مرد در نوامبر 2013 در اين سمت منصوب شد و دائما در مراسم دولتي در کنار رهبر کره‌شمالي در تصاوير ديده شده است. اما از مراسم سالانه 2015 در کاخ رياست‌جمهوري کره‌شمالي وي در انظار عمومي ظاهر نشد و از سرنوشت وي اطلاعي در دست نيست.

منابع اطلاعاتي مي‌گويند که اين مقام مسوول دولت کره‌شمالي و کارمندش به خاطر ناکامي در تحقق خواسته‌هاي کيم جونگ اون در افزايش ذخاير غذايي ارتش کره‌شمالي از کار برکنار شده است.

رهبر کره‌شمالي به دنبال افزايش و گسترش ظرفيت‌هاي ارتش اين کشور است و به همين دليل مقام‌هايي را که از وظايفشان سر باز مي‌زنند به شدت مجازات مي‌کند.

در دوران رياست سو هونگ چان، وي به ژنرال‌هاي ارتش خلق کره دستور داد تا جيره غذايي سربازان را افزايش دهند و مطمئن شوند که آنها به خوبي تغذيه مي‌کنند. اما جيره غذايي سربازان افزايش پيدا نکرد.

علت اصلي کاهش جيره غذايي سربازان ارتش کره‌شمالي زمستان خشک در سال گذشته ميلادي بود به‌طوري که کارشناسان صنعتي نگراني خود را بابت برداشت محصول کم از زمين‌هاي کشاورزي اين کشور اعلام کرده و گفتند: ذخاير جو و گندم کره‌شمالي در زمستان نيز به خاطر کمبود بارش‌ها کاهش خواهد داشت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان