arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

عراق: داعش در 35 کیلومتری بغداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با وجود اعزام تعداد زيادي از نيروهاي دولتي و بسيج مردمي عراق براي نبرد با داعش در الانبار، برخي منابع عراقي از رسيدن نيروهاي اين گروه تروريستي به اطراف ابو غريب، در حومه غربي بغداد خبر داده‌اند.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه خبري الجزيره، يک منبع نظامي عراقي اعلام کرد: اعضاي داعش با چند عمليات انتحاري خود را به اطراف شهر ابوغريب، در 32 کيلومتري غرب پايتخت عراق رسانده‌اند.

بنا به گفته اين منبع، در انفجار دو خودروي بمب گذاري شده که عاملان انتحاري آنها را هدايت مي‌کردند، هشت سربازي عراقي کشته شده و 14 تن ديگر زخمي شدند.

اين منبع نظامي گفت که انفجار نخست در نزديکي يک ايست بازرسي ارتش در منطقه الحصوه در شرق فلوجه رخ داد و انفجار دوم پادگان ارتش عراق در بخش "گمرگ‌" در غرب شهرستان ابوغريب را هدف قرار داد.

وي خاطرنشان کرد که داعش تمامي منطقه صنعتي حد فاصل شرق فلوجه تا حومه غربي ابو غريب را به تصرف درآورده و نيروهاي خود را در اطراف ابو غريب مستقر کرده است.

اين تحولات در حالي صورت مي‌گيرد که ارتش، پليس فدرال و نيروهاي بسيج مردمي که براي نبرد با داعش به استان الانبار اعزام شده‌اند، توانستند بخش‌هاي گسترده‌اي از منطقه الکرمه در فاصله 60 کيلومتري شرق رمادي، مرکز اين استان را تحت کنترل خود درآوردند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان