arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

وزير کشور: خانه احزاب مستقلا کار سياسي نمي‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير کشور گفت: خانه احزاب مستقلا کار سياسي نمي‌کند بلکه حمايت صنفي از همه احزاب انجام مي‌دهد.

عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در حاشيه مجمع عادي و فوق‌العاده خانه احزاب ايران در جمع خبرنگاران و در خصوص رفع دغدغه‌هاي احزاب اظهار داشت: خانه احزاب تشکيلات قانوني است و در کميسيون ماده 10 مجوز دارد. مدتي فعاليت خانه احزاب محدود شده بود ولي دولت تدبير و اميد تلاش کرد که بتواند فعاليت‌هاي احزاب و گروه‌ها را در چارچوب قانون تقويت کند.

وي ادامه داد: يکي از درخواست‌هاي احزاب مختلف از دولت، فعال کردن خانه احزاب بود و ما تلاش کرديم که در مدت 20 ماه جلسات مختلفي را با احزاب مختلف و هيئت مديره خانه احزاب برگزار کنيم. اين نشست‌ها منجر به مجمع فوق‌العاده و عادي امروز شد و انشاءالله تغييراتي در اساسنامه خانه احزاب خواهند داد. خانه احزاب وظيفه و تکليف حمايت صنفي از احزاب دارد، يعني خانه احزاب مستقلا کار سياسي نمي‌کند بلکه حمايت صنفي از همه احزاب انجام مي‌دهد.

وزير کشور افزود: اميدواريم که انتخابات خانه احزاب به خوبي صورت بگيرد و بتواند اين ترکيب، تضمين کننده فعاليت صنفي خانه احزاب باشد. وزارت کشور به عنوان نهاد قانوني حامي تشکل‌هاي صنفي و سياسي وظيفه خودش مي‌دانست که همکاري را در اين مدت داشته باشد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان