arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

دو تن از رهبران حزب‌الله در ليست تروريستي عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالي که تمامي گزارش‌هاي غربي و آمريکايي رياض را بزرگترين حامي تروريسم مي‌دانند، عربستان دو تن از رهبران حزب‌الله لبنان را در ليست گروه‌هاي تروريستي خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاري رسمي عربستان واس، عربستان سعودي «خليل يوسف حرب» و «محمد قبلان» دو تن از رهبران حزب الله لبنان را در ليست گروه هاي تروريستي خود قرار داد.

انتشار اين خبر در شرايطي صورت مي‌گيرد که بر اساس گزارش‌هايي که فعالان داخلي در عربستان منتشر کرده‌اند، بيش از 30 هزار زنداني سياسي در زندان‌هاي عربستان هستند که بيشتر آنها بدون محاکمه زنداني شده‌اند.

در حالي که گروه‌هاي مورد حمايت عربستان در سوريه باعث قتل و کشتار هزاران نفر از مردم اين کشور شده‌اند، عربستان با صدور بيانيه‌اي مدعي شد که اين دو رهبر حزب الله در انتشار تروريسم در منطقه دست داشته‌اند.

در بيانيه‌اي که عربستان منتشر کرده آمده است که «رياض با تمام ابزارهاي موجود مبارزه خود را با فعاليت‌هاي حزب الله ادامه خواهد داد.»

اتهامات عربستان عليه حزب الله لبنان در شرايطي صورت مي‌گيرد که اين کشور تنها در سال گذشته 15 هزار موشک تاو از آمريکا براي تسليح تروريست‌ها در سوريه خريداري کرده است.

اين موشک‌ها اکنون در اختيار گروه تروريستي جبهه النصره قرار دارد که سازمان ملل و آمريکا نيز اين گروه را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار دادند و سازمان ملل هرگونه تعامل با اين گروه را ممنوع اعلام کرده است.

از سوي ديگر سازمان‌هاي حقوق بشري از جمله ديدبان حقوق بشر تاکيد دارند که عربستان در حمله به يمن از سلاح هاي ممنوعه استفاده کرده و در اين کشور مرتکب جنايت جنگي شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان