arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

محاصره اسرائیل توسط ناوشکن ایران

در کمتر از 24 ساعت پس از شکست مذاکرات هسته ای بین ایران و پنج بعلاوه یک در استانبول، ایران اعلام کرد که یک ناوشکن به دریای سرخ و دریای مدیرانه می فرستد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در کمتر از 24 ساعت پس از شکست مذاکرات هسته ای بین ایران و پنج بعلاوه یک در استانبول، ایران اعلام کرد که یک ناوشکن به دریای سرخ و دریای مدیرانه می فرستد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب به نقل از پایگاه صهیونیستی دبکا ، این ناوشکن و کشتی های ایران در واقع در 3 دریا در اطراف سواحل جنوبی و غربی اسرائیل قرار می گیرد.

این سایت در ادامه ادعا می کند: تهران با استفاده از عدم تحرک دیپلماتیک و نظامی اسرائیل و امریکا در حال توسعه دامنه ی منطقه ی عملیاتی خود و مناطق تحت کنترل خود است.

این حرکت ایران، همچنین پاسخی به ورود ناو امریکایی با 6 هزار ملوان و تفنگدار و 80 جنگنده در دریای مدیرانه برای رفتن به دریای عرب بود.(دریای عرب دریای عرب پهنه‌ای آبی است در شمال شرقی اقیانوس هند، میان شبه‌جزیره عربستان و هندوستان، در شمال متصل به دریای عمان که به خلیج فارس می‌پیوندد)


بنابر ادعای این پایگاه صهیونیستی، فرمانده این ناو ، سردار حبیب الله سیاری از چهار کشتی تخریب گر سخن گفت. همچنین، واحدهای عملیاتی در صورت لزوم در حالت اماده باش قرار دارند.

معاون او، سردار غلام رضا بی غم ، گفت: حضور کشتی های ایران در این آبها تا 1 سال طول می کشد. و هیمنطور زیردریایی های ایران به این مجموعه اضافه می شوند.

از نوامبر سال 2008، نیروی دریایی ایران در حال انجام گشت هایی بر ضد دزدان دریایی در خلیج عدن می باشد . بنابراین خیلی از نیروهای ایران به ناو ایران نزدیک هستند.

این دو سردار هر دو بیان کردند که دانشجویان نیروی دریایی به منظور کسب تجربه به دریای مدیترانه و دریای سرخ اعزام می شوند.

ایران اخیرا سه زیردریایی از روسیه خرید و در حال استفاده از انها در خلیج فارس است.

دبکا به نقل منابع خود ادعا می کند: زیردریایی های ایران متعلق به نسل قدیمی این نوع زیر دریایی ها هستند و از سیستم پیشرفته ای برخوردار نیستند.  این ضعف در زیر دریایی، باعث می شود که زیر دریایی برای مدت طولانی قادر به ماندن در قسمت عمیق اب نشود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب، برای دو سال است که کارخانه کشتی سازی ایران در حال ساحتن زیردریایی، کشتی ها جنگی و  قایق های تندو است. غربی ها به قدرت اجرایی این تولیدات نمره پایینی می دهند.

دبکا می نویبسد: با این حال این زیر دریایی ها و قایق های تندروی ایران در آن مناطق به شدت می توانند دردسر ساز باشند و باعث مشکل برای امریکا اسرائیل و مصر شوند.

برچسب ها: ناوشکن ، ایران ، مصر
نظرات بینندگان