arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

ایران: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه خطاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه راهکار حل بحران سوریه را صرفا سیاسی دانست و گفت: سخن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع تکرار خطاهای قبلی است و کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی کند.

به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت گفت: برای تحقق راه حل سیاسی در سوریه، کنترل مرزهای همسایگان سوریه و عدم اجازه و یا تسهیل تردد تروریست ها یک ضرورت است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه از جمله در سوریه، یمن و عراق بفوریت متوقف نشود اقدام بعدی تروریست ها علیه حامیان امروز خود، امنیت و ثبات منطقه ما را بیش از پیش متاثر خواهد ساخت.

وی با اشاره به تداوم حملات علیه یمن افزود: حمله کشوری عرب علیه یک کشور عرب و حمله کشوری اسلامی علیه مردم بی دفاع یک کشور اسلامی دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی منطقه، اتخاذ رویکرد خطای دیگر در منطقه است.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: باید اجازه داد که سازمان ملل با تمرکز بر راه حل سیاسی و توجه به ضرورت توقف فاجعه انسانی در یمن، آینده سیاسی یمن را بدست مردم این کشور و با مشارکت همه گروههای یمنی و از طریق تکمیل روند سیاسی با روش های شناخته شده دمکراتیک محقق سازد.
نظرات بینندگان