arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

بازگشت قانون تجديدي و مردودي به دوره ابتدايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مديرکل دوره ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون تجديدي و مردودي در دوره ابتدايي از امسال اجرايي مي شود.

صادق صادق پور  درباره تغييرات آموزشي  دانش آموزان دوره ابتدايي که در دو درس پارسي و رياضي،" عبارت نياز به تلاش بيشتر" در کارنامه آن ها درج شود تجديد شناخته مي شوند و بايد در شهريور امسال دوباره اين دو درس را امتحان دهند.

وي گفت: طبق مصوبه جديد شوراي عالي آموزش و پرورش در صورتي که دانش آموز در امتحان نوبت شهريور نيز نتواند نمرات توصيفي خيلي خوب، خوب و يا قابل قبول را کسب کند و نمره توصيفي نياز به تلاش بيشتر را دوباره دريافت کند مردود شناخته شده و بايد پايه تحصيلي را دوباره تکرار کند.

صادق پور افزود: پيش از اين همه دانش‌آموزان دوره ابتدايي با هر نمره توصيفي به پايه بالاتر راه پيدا مي کردند که افت تحصيلي آن‌ها را سبب مي شد.

وي تاکيد کرد: با اجراي اين قانون 50 هزار دانش آموز پايه اول دبستان امسال نياز به تکرار پايه دارند.

گذراندن دوره پيش دبستاني، اختياري است
مديرکل دوره ابتدايي وزارت آموزش و پرورش درباره گذراندن دوره پيش دبستاني نيز گفت: گذراندن اين دوره براي ورود به دبستان کاملا اختياري است و هيچ مديري حق الزام اولياء براي ثبت نام در دوره پيش دبستاني براي ورود به دبستان را ندارد و با مديران متخلف برخورد خواهد شد.

صادق پور همچنين درباره شهريه مدارس هيئت امنايي گفت: اين شهريه براي کلاس هاي فوق برنامه و کاملا اختياري است، بنابراين پرداخت نيز در مدارس هيئت امنايي کاملا اختياري و الزام به آن غيرقانوني است.
نظرات بینندگان