arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۹

متن کیفرخواست دادستان علیه ‌٥٤ متهم بیمه

در جلسه رسیدگی به پرونده معروف به بیمه، نماینده‌ی دادستان متن کیفرخواست تقدیمی به دادگاه علیه 54 نفر متهم در این پرونده را قرائت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جلسه رسیدگی به پرونده معروف به بیمه، نماینده‌ی دادستان متن کیفرخواست تقدیمی به دادگاه علیه 54 نفر متهم در این پرونده را قرائت کرد.

در ابتدای جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی معروف به بیمه، «شفیعی» نماینده‌ی دادستان متن کیفرخواست را چنین قرائت کرد: «به استحضار می‌رساند این پرونده در شعبه‌ی پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور مفتوح شده و موضوع آن اختلاس از شرکت بیمه‌ی ایران است.

چند تن از مدیران بیمه‌ی ایران شعبه‌های کرج و فاطمی تهران با به کاربردن ترفندهای گوناگون مانند صدور 2 چک بابت خسارت و دیه در یک پرونده، یکی برای زیان دیده و دیگری برای خود، تشکیل پرونده‌های خسارت واهی و صدور چک‌هایی به نام بستگان و آشنایان خود به عنوان زیان‌دیده و عدم واریز حق بیمه برخی بیمه گزاران مبادرت به برداشت وجوه از حساب شرکت بیمه‌ی ایران در این شعبه کرده‌اند.

در این راستا تعدادی از افراد که از کارکنان شرکت بیمه‌ی ایران نبوده‌اند نیز دخیل بوده و تحقیقات از متهمان در شعبه‌ی پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تکمیل شده و با توجه به تحقیقات صورت گرفته از متهمان و مطلعان و گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و اداره‌ی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، درخواست محاکمه و مجازات متهمان می‌شود.

اتهام 4 متهم ردیف اول به نام‌های (م.ح.ن)، (د.ف.ر)، (ب.ک.الف) و (غ.و) مشارکت در اختلاس توام با جعل است.

همچنین اتهام متهمان ردیف پنجم تا بیست و سوم به اسامی (ج.الف)، ( ع.خ)، (ر.م)، ( ح.ر)،( ح.ح) ، (ه.ن)، ( م.ب)، ( ی.ب) ، (ح.ر)، (م.ق)، ( م.ف)، (ح.ح)، (الف.ف)، ( الف.ع)، (م.الف)، (ع.ح)، ( ل.ز) و ( ف.ف) معاونت در اختلاس توام با تشکیل شبکه‌ی چند نفری به واسطه‌ی همکاری با کارمندان بیمه و وصول وجه چک‌های ناشی از اختلاس شرکت بیمه‌ی ایران و تحصیل مال نامشروع از محل وجوه چک‌های مذکور و همچنین اتهام متهمان ردیف 23 تا 54 به اسامی (س.ع)، ( الف.ح)، ( ح.ک)، ( الف.خ)، ( ع.ن)، ( م.ح)، ( الف.ر)، ( م.الف)،‌( ح.م)، (ش.س)، ( م. ف)، ( ل.م )، ( ن.خ)، ( س.خ)، (م.ب)، (م. م)، (ر.م)، (ن.الف)، (س.الف)، ( ر.ک)، (و.غ)، ( الف.الف)، ( س.ق)، (الف.ب)، (م.د)، (س.ذ)، (ن.ک)، (ف.ن)، (ز.ت)، (س.ن)، (ش.ق) و (ر.ح) معاونت در اختلاس توام با جعل با تشکیل شبکه‌ی چند نفری به واسطه همکاری با کارمندان بیمه و وصول وجه چک‌های ناشی از اختلاس شرکت بیمه‌ی ایران است.

نماینده‌ی مدعی‌العموم یادآور شد: با توجه به گزارشات متعدد سازمان بازرسی کل کشور، نتایج تحقیقات از متهمان و اظهارات و اقاریر متهمان و دفاعیان غیر موجه برخی متهمان که دلالت بر وقوع جرم می‌کند و اینکه متهمان اول تا چهارم کارمند بیمه بوده‌اند و متهمان پنجم تا 54 از افرادی هستند که در جرایم مذکور همکاری و معاونت داشته‌اند اتهامات انتسابی متهمان ثابت و محرز است و به استناد مواد2، 4و 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و مواد 523 و 532 قانون مجازات اسلامی با لحاظ مواد 47 و 726 همان قانون درخواست محاکمه و مجازات متهمان را داریم».

نظرات بینندگان