arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

اينستاگرام، اکانت امام خميني را حذف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پرطرفدارترين حساب کاربري حضرت امام خميني رحمه‌الله در فضاي مجازي با بيش از 100 هزار دنبال کننده در آستانه 14 خرداد توسط اينستاگرام حذف شد.

 از دو سال پيش ، صفحه‌ي امام خميني در اينستاگرام (از مجموعه حسابهاي KHAMENEI.IR در اينستاگرام) با نام کاربري emamkhomeini راه اندازي شد که به انتشار روزانه تصاوير ديده نشده‌اي از حضرت امام خميني اقدام مي کرد.

اينستاگرام از طريق ايميل اعلام کرده که اين حساب را حذف و همه‌ي حدود پانصد عکس‌ و نوشته‌ و صدهزار دنبال‌کننده اين حساب نيز، همگي به کلي پاک کرده است. مکاتبات صورت گرفته با اينستاگرام نيز نتوانست باعث جلوگيري از اين اقدام تعجب آور و تامل برانگيز شود.

مديريت اينستاگرام در پاسخ به پيگيري هاي متعدد مديران اين صفحه تنها به ارسال متن تکراري و خودکاري که براي حذف صفحه هاي نامناسب به لحاظ محتواي خشونت آميز و يا مستهجن و هم چنين صفحات تبليغاتي ارسال مي کند، بسنده کرده است.

در بخشي از اين متن آمده است: «يکي از دلايل اصلي ما، تهديد و آزار رساندن حساب کاربري موردنظر به ديگران و حمايت از گروه‌هاي خشن است» اين در حالي است که پيش از اين هيچگونه اخطاري به اين حساب کاربري داده نشده بود.

اين اقدام تامل برانگيز اينستاگرام و فيسبوک در حالي انجام شده که ميليون‌ها حساب کاربري با محتويات خشن و مستهجن در اين شبکه‌ي اجتماعي در حال فعاليت هستند. همچنين صدها حساب کاربري در اين شبکه به صورت رسمي و غيررسمي توسط گروههاي تکفيري تروريستي چون داعش مديريت ميشوند که با انتشار صحنه‌هاي خشن سربريدن و ... به تبليغ اين گروهها مي‌پردازند.

بعد از اين اقدام اينستاگرام، مجددا صفحه‌ي ديگري در اينستاگرام توسط مديران قبلي صفحه با نام کاربري emamkhomeiny با هدف در دسترس قراردادن آراء و انديشه‌هاي حضرت امام خميني رحمه‌الله براي کاربران مشتاق در سراسر منطقه و دنيا راه اندازي شده که با همان روند حساب قبلي فعاليت مي کند.

اينستاگرام، اکانت امام خميني را حذف کرد

منبع : مشرق
نظرات بینندگان