arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

جنگنده هاي سعودي تاسيسات زير بنايي يمن را هدف قرار دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگنده هاي سعودي در شصت وششمين روز تجاوز خود به يمن بار ديگر غير نظاميان ، تاسيسات حياتي و زيربنايي اين کشور را هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش العالم، «رانيا احمد» در گزارشي گفت: برخي منابع يمني از شهيد شدن دهها نفر در صنعا پايتخت يمن، صعده، تعز و عدن خبر دادند.

خبرنگار اين شبکه در ادامه اين گزارش افزود : شصت و شش روز از تجاوز عربستان سعودي به يمن مي گذرد و عليرغم کشتار و ويراني تاسيسات حياتي و زير ساخت ها عربستان هنوز نتوانسته مردم يمن را به زانو در آورد.

وي افزود: جنگنده هاي سعودي بار ديگر حملات شديد خود به صنعا را از سرگرفتند و برخي مناطق از جمله ورزشگاه «انقلاب» که آوار گان يمني در آن پناه گرفته بودند هدف قرار دادند که در اين حملات شماري شهيد شدند.

جنگنده هاي سعودي پس از حمله به فرودگاه صنعا، پايگاه الديلمي و نيروي هوايي منطقه «فج عطان»و «النهدين» را بمباران کردند.

وي افزود: در حمله جنگنده هاي سعودي به يک بازار مردمي در صنعا شماري از شهروندان يمني زخمي شدند.

خبرنگار اين شبکه افزود: منازل شهروندان در منطقه «الاشراف» واقع در استان صعده يکي از اهداف بمباران حملات جنگنده هاي سعودي بود که حملات خود به اين منطقه را تشديد کرده ا ند و سه مرکز بهداشتي را در اين منطقه ويران کردند.

وي افزود: در حمله جنگنده هاي سعودي به منطقه «الطلح» و صعده يک شهروند يمني شهيد و دو تن زخمي شدند.

يک شهروند يمني در اين باره گفت: هدف قرار دادن منازل شهروندان و زنان، نشانه کينه آل سعود است.

منابع يمني اعلام کردند در حمله جنگنده هاي سعودي به تعز دو نفر شهيد و چند تن زخمي شدند.

خبرنگار اين شبکه افزود: در حمله جنگنده هاي سعودي به عدن نيز چهار نفر شهيد و شماري زخمي شدند و حتي دستگاههاي تصفيه آب آشاميدني را منهدم کردند.

وي افزود : به علت پيشروي ارتش و کميته هاي مردمي يمن در استان مارب جنگنده هاي سعودي حملات خود به اين شهر را تشديد کردند و منازل مسکوني ، تاسيسات اقتصادي و سد تاريخي مارب را هدف قرار دادند .

وي افزود: به دنبال شليک خمپاره از سوي ارتش يمن به منطقه جيزان عربستان يک سرباز سعودي کشته و هفت تن از آنها زخمي شدند بنابراين سخنگوي وزارت کشور عربستان اعلام کرد يک گشتي نظامي اين کشور نيز هدف شليک خمپاره يمني ها قرار گرفت.

خبرنگار اين شبکه در ادامه اين گزارش افزود: ارتش يمن پايگاه نظامي «الوعوع» را با خمپاره گلوله باران کرد بنابراين سربازان سعودي مجبور به فرار از اين پايگاه شدند و اين مکان را کاملا تخليه کردند.

وي افزود : نيروهاي ارتش يمن همچنين در مناطق «الفلاحين» و« المنصور» واقع در عدن پيشروي هاي قابل ملاحظه اي داشتند و دو روستا و پايگاه نظامي را از القاعده در منطقه «حجه» واقع در استان الضالع پس گرفتند.
نظرات بینندگان