arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۹

جوانفکر: دولت، ابزار رسانه ای ندارد

علی اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و مشاور مطبوعاتی رییس جمهور در گفت و گو با پانا به فعالیت های رسانه ای دولت و شهرداری تهران انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل ایرنا به شدت از تیم رسانه ای دولت و نیز شهرداری تهران انتقاد کرد.

علی اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و مشاور مطبوعاتی رییس جمهور در گفت و گو با پانا به فعالیت های رسانه ای دولت و شهرداری تهران انتقاد کرد.

مهم ترین اظهارات وی را در ادامه می خوانید:

    * در سال های ابتدایی کار دولت کسانی که مسئولیت اطلاع رسانی را برعهده گرفتند بسیار عملکرد ضعیفی داشتند و شاید هم آشنایی چندانی با کار و رسانه ها نداشتند و از خودشان ضعف نشان می دادند.

    * مسئولان اطلاع رسانی اوایل دولت نهم رویگردان بوده اند. امروز با توجه به تجربه ای که حاصل شده است انتظار تعاملات بیشتری بین دولت و رسانه هستیم.

    * باید یک تعامل سازنده و مفید بین دولت و رسانه برقرار شود. امروز همانطور که احمدی نژاد با رسانه های ارتباط جمعی و خبرنگاران ارتباط بسیار دوستانه ای برقرار و از ظرفیت ها بیشترین استفاده را می کند، بقیه مسئولان باید یک فضای دوستانه تعامل با رسانه ها ایجاد کنند.

    * شایعه مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر حذف برخی خبرنگاران از سفر و برنامه های رییس جمهور را نشنیده ام به دلیل اینکه نگاه دولت استفاده از تمام ظرفیت های رسانه است. هر رسانه ظرفیتی درخدمت مردم و کشور است ولی اگر خودمان را به یکسری از رسانه ها محدود کنیم اهدافمان دچار مشکل می شود.

    * شهرداری کارش رتق وفتق امور و حل مشکلات زندگی و شهری مردم است و در همین راستا ماموریت مشخصی دارد تا در مسائل فرهنگی آرایش مناسبی به فضای شهری دهد و در حوزه عمرانی اتوبان ایجاد و خیابان کشی کند.

    * بحث مطبوعاتی شهرداری تهران هیچ منطقی ندارد. یک جبهه رسانه ای با جریان و روش خاص که عموما علیه دولت مطلب می نویسد، قابل دفاع و پسنیدیده نیست.

    * اگر زمانی شهرداری به دنبال ایجاد ظرفیت رسانه ای باشد هیچ مشکلی ندارد، ولی زمانی که با مجموعه ای برخورد و کسی را از قدرت پایین می کشد و فرد مورد نظر را جایگزین کند، اشتباه است.

    * جهت گیری های امروز شهرداری که بسیار آشکارا و فاش است، قابل دفاع نیست. دولت با وجود اقتدار خود وارد عرصه نمی شود. دولت با وجود اینکه ابزار رسانه ای ندارد ولی همه رسانه ها باید در خدمت دولتی با رویکرد خدمت به ملت و پیشرفت نظام باشند.

    * امروز برخی ها با امکانات خاص، جریان رسانه ای بر علیه دولت راه اندازی می کنند که این اشتباه است و باید جلوی این جریان رسانه ای گرفته شود.

    * حمایت شهرداری از بخش رسانه ای به هیچ وجه قابل دفاع نبوده و نخواهد بود. شهرداری تهران حق ندارد از حقوق مردم به نفع جریان خاصی استفاده کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
vip
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
0
پس صداسیما مال عمه منه
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
0
اگه دولت ابزار رسانه ای نداره پس منم خود آلن دلونم.
man
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
0
راست میگه بیچاره ! فقط bbc , voa مال اینا نیست ، اونام فیلتره !
نظرات بینندگان