arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

حمایت اوباما از اصلاحات در بحرین

ریاست‌جمهوری آمریکا که علیرغم حمایت‌های پیشین خود از دولت منامه، مجبور به محکوم کردن خشونت‌های دولت بحرین علیه معترضان شد،‌ از تعهد شاه این کشور به انجام اصلاحات حمایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: ریاست‌جمهوری آمریکا که علیرغم حمایت‌های پیشین خود از دولت منامه، مجبور به محکوم کردن خشونت‌های دولت بحرین علیه معترضان شد،‌ از تعهد شاه این کشور به انجام اصلاحات حمایت کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی ، باراک اوباما ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته در قالب بیانیه‌ای حمایت خود را از تعهد "حامد‌بن‌‌عیسی‌آل خلیفه "، شاه بحرین، به انجام اصلاحات و جایگزینی چهار تن از وزاری کابینه بحرین، اعلام کرد.

اوباما در بیانیه خود اعلام کرد: اصلاحاتی که شاه بحرین متعهد به انجام آنها شده است، باید اصلاحاتی جامع، به دور از فرقه‌گرایی و در عین حال جوابگوی خواسته مردم بحرین باشد.

این در حالیست که پیشتر، اوباما در تماس تلفنی با شاه بحرین هشدار داده بود که از دیدگاه آمریکا، ثبات در بحرین، که مقر ناوگان پنجم آمریکا است، نیازمند انجام اصلاحات سیاسی در این کشور است.

خبر حمایت رئیس‌جمهوری آمریکا از تعهدات شاه بحرین برای انجام اصلاحات در شرایطی اعلام می‌شود که دو هفته از تظاهرات شیعیان بحرین، که 70 درصد جمعیت 525 هزار نفری این کشور را تشکیل می‌دهند، علیه رژیم سنی بحرین می‌گذرد و نیروهای امنیتی بشدت با آنان برخورد می کنند.

هزاران نفر از تظاهرکنندگان بحرینی با تجمع در میدان "منامه "، خواستار برگزاری انتخابات موثق و دموکراتیک پارلمانی در این کشور هستند.

یکی دیگر از خوسته‌های مطرح شده تظاهرکنندگان بحرینی، استعفای "شیخ خلیفه‌بن سلمان آل خلیفه "،‌ نخست‌وزیری این کشور است که 40 سال است سمت نخست‌وزیری بحرین را در دست دارد.
نظرات بینندگان