arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

کاخ سفيد: به تازگي موشک هاي ضد تانک به عراق ارسال کرديم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 کاخ سفيد روز سه شنبه اعلام کرد آمريکا اخيرا موشک هاي ضد تانک براي عراق ارسال کرده است.

در واکنش به انتقاد حيد العبادي، نخست وزير عراق که گفته بود ائتلاف تحت رهبري آمريکا که در حال حاضر در جنگ با داعش است، حمايت کافي از بغداد در مبارزه با اين گروه ستيزه جو نکرده است، کاخ سفيد نيز اين موضوع را مطرح کرد.

جاش ارنست، سخنگوي کاخ سفيد گفت :« من مي خواهم خاطرنشان کنم که طي هفته گذشته، آمريکا يک هزار فروند موشک ضد تانک را براي نيروهاي امنيتي عراق فراهم کرده است.»

وي افزود ائتلاف ضد داعش هميشه حمايت کافي از دولت عراق درمقابله با اين گروه سيتزه جو به عمل آورده است.

حيدر العبادي روز سه شنبه پيش از برگزاري کنفرانس بين المللي ضد داعش در پاريس گفت اين ائتلاف قول هاي زيادي به دولت عراق داده است اما تاکنون تعداد اندکي از اين وعده ها عملي شده است.
وي همچنين تاکيد کرد دولت پيشين عراق بهاي سلاح هاي خريداري شده از مسکو را پرداخت کرده است اما به دليل اعمال تحريم هاي آمريکا عليه روسيه، بغداد نمي تواند اين سلاح ها را دريافت کند.

جان کري، وزير امور خارجه آمريکا نيز که از بيمارستاني در بوستون از طريق ويدئو کنفرانس به اين نشست ملحق شد، خطاب به اعضاي اين کنفرانس گفت اولين محموله دو هزار فروندي موشک هاي ضد تانک اوايل اين هفته به دولت عراق تحويل خواهد شد.

به رغم حملات متعدد هوايي ائتلاف عليه داعش، اين گروه تروريستي طي هفته هاي اخير پيشروي هاي زيادي در مناطق مختلف سوريه و عراق داشته است.

به گزارش خبرگزاري آناتولي از واشنگتن، گروه ستيزه جوي داعش طي هفته هاي اخير شهر الرمادي در عراق و شهر تاريخي تدمر در سوريه را به تصرف خود درآورده است.
نظرات بینندگان