arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

هشدار عمار حکیم؛داعش در همسایگی اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، به کشورهای اروپایی درخصوص خطر تروریسم هشدار داد و مشارکت آنها در ائتلاف بین المللی علیه داعش را نمایشی توصیف کرد.

به گزارش العالم، سید عمار حکیم طی سخنانی در همایش فرهنگی هفتگی خود گفت: ائتلاف بین المللی باید به مسئولیت خود در مبارزه جدی با تروریست های داعش عمل کند و به ملت عراق از همه گروهها و طیف هایش در دفاع از این کشور و منطقه یاری رساند.

وی به کشورهای اروپایی هشدار داد: تروریست هایی که در عراق و سوریه هستند، به "بمب های انسانی متحرکی" می مانند که جسم خود را در عراق بمب گذاری کرده و خطری برای اروپا به شمار می آیند.

عمار حکیم در ادامه گفت: اشغال شهر سرت در لیبی توسط داعش باعث شد که این گروه تروریستی به همسایگی اروپا راه پیدا کند و کسانی که با جدیت برای مبارزه با داعش اقدام نکنند و یا از تروریست ها برای فشار آوردن به رقبای سیاسی خود بهره ببرند، زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر سودی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف در مشارکت خود جدی و فعال نیستند و بیشتر به صورت نمایشی شرکت کرده اند و منطقی نیست قوی ترین کشورهای جهان در ائتلافی علیه یک گروه تروریستی که در صحرا فعالیت می کند، شرکت داشته باشند و نتوانند از پیشروی آن جلوگیری کنند؛ از این رو شک و شبهه جدی درباره انگیزه مشارکت این کشورها در ائتلاف به وجود می آید و هیبت آنها شکسته شده است.

حکیم افزود: به طور دایم انواع سلاح به دست داعش می رسد و تجهیزات آنها در غنایمی که از ارتش سوریه و عراق گرفته اند، خلاصه نمی شود. نفت داعش در بازارهای جهانی به فروش می رسد و بودجه این گروه میلیونها دلار است. پس ائتلاف در این میان چه می کند؟
نظرات بینندگان