arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۴۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

شليک اولين موشک "اسکاد" يمن به پايگاه هوايي عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع محلي يمني اعلام کردند که شب گذشته (جمعه) پس از شليک اولين موشک اسکاد بالستيک توسط نيروهاي مقاومت مردمي يمن به پايگاه هوايي خميس مشيط عربستان، صداي آژير خطر در اين منطقه واقع در جنوب عربستان شنيده شد.

به گزارش پايگاه خبري يمن 24، منابع مذکور تاييد کردند که خسارت هايي به مواضع ارتش متجاوز عربستان در جنوب اين کشور بر اثر اصابت موشک اسکاد، وارد شده است.

منابع عربستاني نيز ادعا کردند که موشک اسکاد نيروهاي يمني را رهگيري کرده اند ولي منابع يمني اين موضوع را کاملا رد کردند.

نيروهاي مقاومت مردمي شامل گارد رياست جمهوري و نيروهاي جنبش انصار الله شب گذشته به مواضع نظاميان عربستان در جازان جنوب اين کشور نيز حمله کردند.

يک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان با اعتراف به شکست در برابر حمله نيروهاي مقاومت مردمي يمن گفت: براي انتقام از حمله يمني ها، حملات هوايي به شهرهاي يمن از جمله صنعا و صعده را افزايش داديم.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربي منطقه (به جز عمان) و آمريکا از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه کشور مسلمان و عربي يمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين کشور را به حاکميت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمي انصارالله که امنيت شهرهاي اين کشور را تامين مي کند، جلوگيري نمايد.

بر اساس آمار رسمي، در پي حملات عربستان به يمن تاکنون هزاران نفر کشته يا زخمي و دهها هزار نفر نيز آواره شده اند.

کارشناسان، حمله هاي عربستان به يمن و محاصره مردم اين کشور را به جنايات رژيم صهيونيستي در قبال ساکنان غزه، تشبيه کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
3
27
تاسیسات نفتیشونو بزنید تاسیسات نفتی!
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
1
20
بالاخره یک موشک شلیک کردند.
نظرات بینندگان