arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

دستگیری زنان سارق با جلیقه‌های مخصوص

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار زن که برای خود جلیقه مخصوص سرقت طراحی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 14 روز دوم خرداد امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، خبر دستگیری چهار سارق زن در خیابان هلال احمر – خیابان انبار نفت به کلانتری 115 رازی اعلام شد و با حضور مأموران در محل دستگیری چهار سارق زن، صاحب یک مغازه خشکبار فروشی در اظهاراتش به مأموران اعلام کرد که این چهار خانم به بهانه خرید خشکبار وارد مغازه ام شده و در حالیکه یک نفر از آنها به بهانه خرید در حال صحبت کردن با من بود ، سه نفر دیگر اقدام به سرقت خشکبارِ داخل مغازه و پنهان کردن آنها در داخل لباس های خود کرده بودند که بنده در یک لحظه و از طریق دوربین های مداربسته داخل مغازه متوجه آنها شدم.

مأموران کلانتری در بررسی اولیه موضوع و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پیش بینی شده در خارج از مغازه ، موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پراید به شماره انتظامی معلوم شدند که هر چهار زن از آن پیاده و به مغازه خشکبار فروشی مراجعه کرده بودند . با شناسایی خودروی پراید و در بازرسی از داخل آن ، انواع اقلام از قبیل گونی های برنج ، ظروف چینی ، البسه مردانه و زنانه ، پارچه ، انواع نوشیدنی ، لوازم بهداشتی و آرایشی ، لوازم آشپرخانه شامل سرویس چاقو و ... کشف شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن به شیوه کش روی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده و با توجه به تصاویر به‌دست آمده از دوربین های مداربسته آخرین محل سرقت و همچنین خودرو پراید به‌دست آمده حاوی اموال مسروقه ، متهمان به‌نام‌های دولت 58 ساله، کوکب 38ساله ، سمیرا43 ساله و معصومه 35 ساله که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند صراحتا به سرقت از مغازه خشکبار فروشی و همچنین هشت فقره سرقت مشابه در همان تاریخ دستگیری اعتراف کردند .

متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که در زمان سرقت ، یک نفر از آنان تحت عنوان خریدار به سراغ صاحب مغازه رفته و سه عضو دیگر گروه در این فاصله زمانی و با استفاده از غفلت مغازه دار ، اموال داخل مغازه را در داخل جلیقه های طراحی شده برای انجام سرقت قرار داده و پس از آن از مغازه خارج می شدند .

با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت های مشابه و شناسایی محل های سرقت در محدوده بازار و میدان شوش تهران، کارآگاهان به این اماکن مراجعه و نسبت به شناسایی سایر شکات پرونده که بعضا تعدادی از آنها هنوز متوجه موضوع سرقت نشده بودند ، اقدام کردند.

مالباختگان پس از حضور در اداره چهاردهم، ضمن شناسایی متهمان در اظهاراتی مشابه گفتند: یکی از این چهار خانم اقدام به خرید اجناس و کالا از داخل مغازه ها کرده و برای پرداخت پول یک عابر بانک به ما ارائه می کرد اما در هنگام برداشت پول از داخل حساب کارت متوجه می شدیم که داخل حساب عابر بانک هیچ پولی وجود ندارد و به این بهانه و برای آوردن پول نقد ، خانم خریدار به همراه سایر همراهانش از مغازه خارج و دیگر به مغازه مراجعه نمی کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع ‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال وقوع سرقت های مشابه و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر چهار متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است .

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
نظرات بینندگان