arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
اختصاصی «انتخاب»

رحیمی می رود؟

در روزگاری که هنوز زمان زیادی از برکناری متکی نمی گذرد ، برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری فارس مدعی "برکناری رحیمی" شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که طی ماهای گذشته، رحیمی تبدیل به یکی از جنجالی ترین اعضای کابینه شده است، فشارها برای برکناری وی روز به روز افزایش می باید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری انتخاب؛ مجلس و در راس آن افرادی چون نادران و توکلی پیگیر ماجراهایی هستند که مدتی است مسکوت مانده. این افراد رحیمی را به "فساد اقتصادی" محکوم می کنند.البته دولت نیز بیکار ننشسته و از این افراد، شکایت کرده است.



اما در روزگاری که هنوز زمان زیادی از برکناری متکی نمی گذرد ، برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری فارس مدعی "برکناری رحیمی" شده اند.

خبرگزاری فارس که از حامیان دولت محسوب می شود ، در خبری کوتاه از  برکناری محمدرضا رحیمی از معاون اولی رییس جمهور و جایگزینی محمود صلاحی خبر داد.

پیگیری های "انتخاب"

اما پیگیری های "انتخاب" نشان داد این خبر کذب است. یک منبع مطلع، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری انتخاب گفت که خبر برکناری رحیمی و جایگزینی صلاحی به جای وی صحت ندارد.

این منبع نزدیک به محمود صلاحی با بیان این مطلب که "صلاحی تمایلی به گرفتن پست معاون اولی ندارد" گفت: ایشان چند هفته پیش که برای نخستین بار این خبر منتشر شد، پس از اطلاع از انتشار خبر جایگزینی اش به جای آقای رحیمی، ضمن اظهار بی اطلاعی از این اتفاق، از سایت منتشر کننده ی خبر شکایت کرده بود.

وی افزود: آقای رییس جمهور در ابتدای تشکیل دولت دهم، پیشنهادات متعددی و به مراتب مهم تری را به آقای صلاحی پیشنهاد دادند، اما ایشان ضمن تشکر از الطاف آقای رییس جمهور، پیشنهادات ایشان را نپذیرفتند.

این منبع نزدیک به استاندار خراسان رضوی گفت: آقای صلاحی صرفاً به دلیل موافقت یکی از مقامات عالیه نظام با حضور ایشان در راس استانداری خراسان رضوی، حضور در این پست را پذیرفتند.



وی با تکذیب مجدد جایگزینی صلاحی به جای رجیمی گفت: آقای صلاحی به شدت از انتشار این اخبار ناراحت هستند و در صورت ادامه ی انتشار این اخبار، رسماً اعلام موضع می کنند.

این منبع نزدیک به صلاحی در پایان با بیان این مطلب که "آقای صلاحی اساساً از درگیری های سیاسی خود را دور نگه داشته و صرفاً نگاه خود را معطوب به خدمت به مردم می کنند" ، گفت: حق شکایت از رسانه های منتشرکننده ی این خبر، برای ایشان محفوظ است.

شایان ذکر است، محمود صلاحی اردکانی که معاون وزیر صنایع در دولت سید محمد خاتمی، رییس سازمان میوه تره بار در دوران شهرداری احمدی نژاد، معاون رییس جمهور در امور مناطق آزاد و... بوده است، از نزدیکان و معتمدان رییس جمهور محسوب می شود.

سابقه ی ادعای جایگزینی صلاحی به جای رحیمی

این در حالی است که سه ماه پیش که خبر جایگزینی صلاحی برای اولین بار منتشر شد، محمود صلاحی، در گفت و گو با فارس با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص جانشین شدن وی به جای رحیمی، معاون اول رییس جمهور، گفت: گمانه‌زنی‌ها و شایعات مبنی بر پیشنهاد جابه‌جایی من در سمت معاونت اول رئیس جمهور سخنانی کذب و در حد شایعه است.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) جزو افتخارات من محسوب می‌شود که این افتخار بزرگ را به آسانی از دست نمی‌دهم.

تایید خبر "انتخاب" و تکذیب رسمی

معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهور ضمن تكذيب خبر برخي رسانه ها در باره تعيين جايگزين معاون اول رييس جمهور تاكيد كرد كه اخبار برخي سايتها درباره جابه جايي هاي جديد در دولت، صحت ندارد.
   
محمد حسن صالحي مرام روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا، هدف برخي جريان ها از انتشار اخبار كذب و شايعات را مشغول كردن مديران و مقامات ارشد كشور جهت بازماندن از انجام وظايف و ماموريت ها، و ايجاد تشويش و دغدغه در جامعه دانست.

قائم مقام شوراي اطلاع رساني دولت تاكيد كرد: جعل و انتشار اين گونه اخبار، هيچ خللي در اراده دولت دهم در خدمت به مردم ايجاد نخواهد كرد.

برخي رسانه ها امروز مدعي شدند كه احتمالا 'محمود صلاحي' استاندار خراسان رضوي جايگزين ' محمد رضا رحيمي ' شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
2
به صلاح خود اقای رحیمی است که تا پایان دادگاه بیمه ایران از پست فعلیش کنار نرود.
کاوه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
1
همون بهتر که نیاد،هنوز نیومده داره از رسانه ها شکایت میکنه ببین وقتی بیاد چه ها کنه!
نظرات بینندگان