arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

آیت الله هاشمي: زنان ایرانی ظرفیت بالایی برای مدیریت دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام زنان را نيمي از جامعه توصيف کرد و گفت: زنان ايراني مسلمان در طول تاريخ نشان داده اند که از لحاظ علمي و مديريتي، ظرفيت هاي بسيار بالايي براي پيشرفت و مديريت کارها در جامعه دارند.

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني روز دوشنبه در ديدار خانم شهيندخت مولاوردي و معاونين وي در معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و چند تن از زنان مسؤول در وزارتخانه ها بر اين مطلب تاکيد کرد.

وي با تشريح مشکلات واقعي مربوط به زنان درجامعه به ويژه زنان سرپرست خانوار، به معضل طلاق و بيکاري به عنوان نمونه اين مشکلات اشاره کرد و گفت: براي ايجاد اشتغال بايد برنامه هاي مدون و اجراي موفق داشته باشيم تا با همکاري جوانان تحصيلکرده دختر و پسر به رونق توليد برسيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري مشکلات آموزش و پرورش براي احقاق حقوق معلم ها و حق معنوي دانش آموزان براي تحصيل در مقاطع عالي، گفت: معلم ها، قشر فرهيخته اي هستند که مي توانند جامعه را به سوي فرهنگ خودباوري سوق دهند.

هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر نقش زنان در عرصه هاي سياسي کشور به ويژه مقطع انتخابات گفت: زنان به عنوان نيمي از جمعيت هر جامعه اي مي توانند در هر انتخاباتي به نامزدهاي خود رأي دهند و اينکه زنان نامزد در انتخابات، رأي کافي را نمي آورند، به جماعت آنان در جامعه بستگي دارد.

وي با تأکيد بر جانفشاني هاي ايثارگران به ويژه همسر و اعضاي خانواده آنان براي اسلام، ايران و انقلاب گفت: ايثارگران و خانواده هاي آنها حق بزرگي بر گردن جامعه دارند و بايد ادا شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام مشکلات اداري را براي رسيدگي به مسائل امور زنان و رفع مشکلات آنان، پيچيده و مزاحم خواند و گفت: همه بايد براي تحقق اهداف انقلاب درباره زنان و ارتقاي جايگاه آنان در جامعه تلاش کنيم.

وي برنامه ريزي هاي معاونت امور زنان و خانواده را براي تقويت نقش زنان جامعه و فراگيري عدالت اجتماعي در سراسر کشور مؤثر دانست و گفت: اميدوارم به کارهاي خود ادامه دهيد و زنان جامعه نيز با مشارکت در امور ثابت کنند که براي تعميق اعتدال تلاش مي کنند.

در ابتداي اين مراسم، شهيندخت مولاوردي معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده و چند تن از خانم ها ضمن تشريح برنامه هاي معاونت، به بيان ديدگاه هاي خويش در خصوص مسايل مختلف مخصوص آموزش و پرورش، وزارت صنعت و مسائل ايثارگران پرداختند.
نظرات بینندگان