arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۸۱۶
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

وقتی «احمدی‌نژادی‌ها» تکذیب می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
می‌گویند اسبش را برای در دست گرفتن مجلس آینده زین کرده. می‌گویند وزرای کابینه‌اش به صف شده‌اند تا در استان‌های مختلف سرلیست حلقه یارانش باشند. می‌گویند جلسات هفتگی با وزرا و ماهانه با فرماندارانش مقدمه‌ای برای حضور نمایندگانش در مجلس دهم است. درباره فعالیت‌های این روزهای محمود احمدی‌ نژاد صحبت‌های زیادی مطرح می شود، اما واقعیت چیست؟

به گزارش «انتخاب» به نقل از ایسنا، دفتر رئیس جمهور پیشین در ماه‌های اخیر محل رفت‌ وآمدهای زیادی بوده است. احمدی نژاد تقریباً هر هفته با چند تن از یاران اصلی و وزرای کابینه‌اش در دفتر ولنجک جلسه دارد و چندین جلسه هم با فرمانداران و استانداران خود برگزار کرده است.

منطقه ولنجک تهران که پیش از این به دلیل وجود ساختمان سران کشورهای اسلامی و چند سفارتخانه از مناطق سیاسی تهران به حساب می‌آمد این روزها به خاطر دفتر دو طبقه احمدی‌نژاد خبرساز شده است. خانه‌ای قدیمی،‌ دوطبقه با حیاطی بزرگ که نبش یک کوچه فرعی در یکی از خیابان‌های منتهی به بزرگراه شهید چمران و روبروی سفارتخانه یکی از کشورهای آفریقایی قرار دارد و پنجره‌های مشرف به خیابان آن به تازگی با آجر پوشانده شده است. اغلب همسایه‌ها می‌دانند که اینجا دفتر احمدی‌نژاد است. یکی از همسایه‌ها می‌گوید که بعضی روزها به خاطر تعداد زیاد مهمانان، در کوچه‌های اطراف جایی برای پارک کردن ماشین پیدا نمی‌شود، به خصوص چهارشنبه‌ها.

گویا چهارشنبه‌ها روز وعده رئیس‌جمهور پیشین با اعضای کابینه‌اش است. هرچند تقریباً هیچ خبری از این جلسات به بیرون درز نمی‌کند اما گفته می‌شود رصد وضع موجود، تبادل اطلاعات و برنامه‌ریزی برای حضور در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از مباحث این جلسات است. گفته‌هایی که البته هیچ کدام تأییدیه‌ای ندارد. همانطور که مشاور مطبوعاتی در دولت‌های نهم و دهم این گفته‌ها را بی‌اساس می‌خواند.

علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: آقای احمدی‌نژاد تاکنون هیچ فعالیت سیاسی و انتخاباتی نداشته است. احتمالاً منابع نشردهنده این گونه مطالب بی‌اساس به دنبال سوءاستفاده از رسانه‌ها برای اغراض سیاسی خود هستند.

او همچنین درباره ارتباط احمدی‌نژاد با حلقه یارانش، اظهار می‌کند: ارتباطات آقای احمدی‌نژاد محدود به آن‌چه که شما اسمش را حلقه گذاشته‌اید نیست. ایشان، همکاران و علاقه‌مندانشان در پی مقاصد انتخاباتی نیستند.

از سوی دیگر مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای در دولت‌های نهم و دهم هم بیان می‌کند که احمدی نژاد نه خودش می‌خواهد در انتخابات مجلس شرکت کند و نه برای خودش و گروه خاصی فعالیت خواهد کرد.

حجت الإسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی در دولت‌های نهم و دهم نیز که این روزها بحث حضورش به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس از استان آذربایجان شرقی مطرح است، ترجیح می‌دهد در این زمینه صحبت نکند. گفته می‌شود میرتاج‌الدینی به همراه علی سعیدلو، معاون اجرایی در دولت احمدی‌نژاد و احمد علیرضابیگی، استاندار پیشین آذربایجان شرقی از این استان برای انتخابات مجلس کاندیدا خواهند شد.

همچنین در برخی از گمانه‌زنی‌ها باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم، روح‌الله احمدزاده کرمانی رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و ابراهیم عزیزی فرماندار پیشین شیراز و استاندار سابق هرمزگان از استان فارس، مجید نامجو وزیر پیشین نیرو و مجید دوستعلی دبیر اسبق هیأت دولت از کرمان و حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، علیرضا محرابیان وزیر پیشین صنایع و علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار پیشین اصفهان از اصفهان کاندیداهای احمدی‌نژادی محتمل برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند. البته مطرح شدن همه این نام‌ها تا این لحظه بیشتر یک گمانه‌زنی است و هنوز کسی آن را تأیید نکرده است.

از طرفی جلسات احمدی‌نژاد با فرمانداران و استانداران دولتش این شائبه را بوجود آورده که او تلاش می‌کند با سازماندهی این افراد،‌ آن‌ها را برای حضور در انتخابات مجلس، دستچین و آماده کند تا شبکه مدیران احمدی‌نژادی در استان‌ها فعال‌تر شود. از جلسه آخر احمدی‌نژاد با استاندارانش طبق روال معمول خبری منتشر نشده، اما تقریباً بیشتر آن‌ها خبر انتخاباتی بودن جلسات‌شان با رئیس جمهور پیشین را رد می‌کنند.

یکی از این استانداران که دوست ندارد نامی از او برده شود در گفت‌وگو با ایسنا،‌ تأکید می‌کند: آقای احمدی نژاد با استانداران خود چندین جلسه برگزار کرده ولی در این جلسات اصلاً بحث‌های انتخاباتی و سیاسی انجام نشده است. این جلسات دوستانه که در سطح مدیران کشور کم هم نیست هراز چندگاهی برگزار می‌شود.

او می‌افزاید: درباره این جلسات شایعه زیاد است ولی آقای احمدی‌نژاد نه به کسی توصیه می‌کند کاندیدا شود و نه کسی را از این کار منع می‌کند. خودش هم اصلاً زیر بار انتخابات نمی‌رود.

استاندار پیشین استان گلستان یکی دیگر از افرادی است که البته در جلسه آخر حضور نداشته ولی درباره سایر جلسات می‌گوید: آقای احمدی‌نژاد از اواخر سال 92 تاکنون حدود پنج تا شش جلسه با استانداران خود برگزار کرده که من در دو جلسه حضور داشته‌ام. در این جلسات اصلاً و به هیچ وجه راجع به انتخابات صحبتی نشده و نمی‌شود.

جواد قناعت ادامه می‌دهد: فرق ما با دیگران این است که صادقانه حرف می‌زنیم. در واقع آقای احمدی‌نژاد درباره انتخابات مجلس آینده نه لیستی می‌دهد، نه ورود می‌کند و نه کسی را به حضور و عدم حضور تشویق می‌کند. این جلسات دو وجه دارد. یکی این‌که دوستان یکدیگر را دوباره ببینند و دوم این‌که کارها و پروژه‌های صورت گرفته را مرور کنند.

سایر استانداران دولت‌های نهم و دهم هم همین حرف‌ها را تکرار می‌کنند. همان‌طور که استاندار پیشین چهارمحال و بختیاری تصریح می‌کند: دید و بازدید مدیران و جویای حال یکدیگر شدن مسأله جدیدی در کشور نیست. متأسفانه همه کارهایی که برای دیگران حلال است برای احمدی‌نژاد حرام به حساب می‌آید! مثلاً ‌آقای ناطق نوری که 30 سال پیش وزیر کشور بوده هنوز با استاندارانش جلسه می‌گذارد اما کسی پیگیر نمی‌شود که در این جلسات چه می‌گذرد.

علی‌اصغر عنابستانی اضافه می‌کند: متأسفانه در فضای عادلانه رسانه‌ای پیش نمی‌رویم. این جلسات کاملاً عادی است و من هم فکر نمی کنم که آقای احمدی‌نژاد به دنبال فعالیت انتخاباتی باشد و برای مجلس آینده برنامه ای داشته باشد. در جلسات هم اصلاً بحث انتخابات مطرح نمی‌شود و حتی وقتی کسی در این زمینه سوال می‌پرسد، آقای احمدی‌نژاد می‌گوید که برنامه ای ندارد.

با وجود همه این انکارها عده‌ای همچنان معتقدند که احمدی‌نژاد برای انتخابات آینده مجلس برنامه دارد و سفرهای استانی و سخنرانی‌های ماه‌های اخیر او را نیز در همین راستا می‌دانند. مثل سفر اخیر او به همدان. هرچند احمدی نژاد در این سفر و سخنرانی خود بیشتر روی مبانی مذهبی تأکید داشت اما حاضران در جلسه با شعارهای خود خواهان بازگشت او شدند.

اطرافیان و یاران احمدی‌نژاد همچنان صراحتاً‌ حضور و یا رهبری او را برای انتخابات مجلس آینده تکذیب می‌کنند. اما سبک سیاست‌ورزی او نشان داده که مرد لحظات آخر است و تا روزها و حتی ساعت‌های پایانی، کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه رفتاری از خود نشان خواهد داد. همان‌طور که در انتخابات 84 با کنار نرفتن به نفع کاندیدای مورد نظر اصولگرایان، سرآخر پیروز انتخابات شد و همان‌گونه که تا روزهای آخر ثبت‌نام انتخابات 92 حضور اسفندیار رحیم مشایی به عنوان کاندیدای مورد نظر احمدی‌نژاد در هاله‌ای از ابهام قرار داشت ولی در ساعات پایانی ثبت‌نام، رئیس جمهور پیشین دست در دست یار غار خود پا به ستاد انتخابات گذاشت و با ثبت نام رئیس دفترش، مشائی را همان احمدی‌نژاد خواند.

با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا احمدی‌نژاد رهبری جریان طرفدار خود را برای حضور در انتخابات مجلس دهم در دست خواهد گرفت و لیست انتخاباتی خواهد داد و یا این‌که یارانش با دیگر گروه‌های اصولگرا ائتلاف و برای حضور در مجلس تلاش می‌کنند؟ به هر حال احمدی‌نژاد‌ی‌ها چه تصمیمی برای انتخابات مجلس داشته باشند و چه نداشته باشند، جلسات دفتر ولنجک همچنان پابرجاست و اهالی این منطقه شمال شهر تهران به خصوص روزهای چهارشنبه میزبان یاران و مدیران دولت‌های نهم و دهم هستند.

باید صبر کنیم، هنوز چند ماه تا ثبت‌نام انتخابات مجلس دهم باقی مانده است... .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۱۵
حسن خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
25
58
اشتباه میکنید
ایشان برای ریاست جمهوری ۹۶ میان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
5
77
این دوستان از بس با محبتن صرفا دلشان برای هم تنگ میشود شما شک نکنید!،،
وجدان بیدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
103
34
سلام
من که بچه شهرستانی هستم با این شرایط مملکت اگه احمدی نژاد بیاد صددرصد رای میاره شک نکنین تو روستاها احمدی نژاد و تا پای جان می پرستند می تونین امتحان کنید
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
ميشه منظورتون رو از : روشنتر كنيد؟
توي دولت روحاني چي بدتر از قبل شده؟
جريان سكه و مرغ كه باعث آبرو ريزي شدو يادت مياد كه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
کدوم روستا عمو؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
دوستان وجدانبیدار راست میگه متاسفانه
شهرهای کوچیک و روستاها ،حامیان زیادی داره
متاسفانه
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
78
21
احمدی نژاد حداقل خدماتی داشت
فقط شعار نداد
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
خدماتش برای ما بود یا دشمنان ما؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
بیمه سلامت همگانی ، توافق هسته ای ، مهار تورم اینا خدمات محسوب نمیشن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
پایه گذار این همه بدبختی وگرانی همان احمدی نژاد بود آنهایی که خوابند کی میخوان بیدار شن
موسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
55
18
با دسته کلید حضرات ایندفعه اکثریت مطلق آرا با ایشان هست
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
8
45
متاسفانه این احمدی نژاددر روستاها وحتی شهرها طرفداران بسیاری دارد و این عوام الناس نمی دانند که درآمد هشت ساله دوره احمدی نژاد برابر با درآمد پنجاه سال قبلش بوده
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
دقیقا
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
از اين كامنتي كه گذاشتي ميشه دقيقا فهميد كه عوام الناس كيه؟
دوست عزيز آدم واسه گول خوردن كه اين همه كلاس نميذاره، راستي فقط يه سوال البته اگه انتخاب بذاره به شما برسه :
غربيها وقتي نفت رو گرونتر از قبل ميخريدند خدمات و كالاهاشون رو با همون قيمت قبلي ميدادن به ما؟
محمد 9
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
51
16
باسش شایعه نسازین...خادم مملکت میاد مملکتو نجات بده
کشور از وضعیت 8 ساله ایشون داره منحرف میشه...این فاجعه است باسه ما
علی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
2
13
دوباره تکرار احمدی نژاد
مگر مردم تاریخ 3 سال گذشته به قبل را بخواهند مجددا تجربه کنند
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
متاسفانه مردم ما خیلی زود همه چیز یادشون میره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
12
4
اگر احمدی نژاد بیاد نتیجه عمل نکردن روحانی و فقط چشم دوختن به تنیجه مذاکره هست وگرنه کو اشتغال و تولید
یه بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
19
با سلام انتخاب جان یک سوال خیلی ذهن من یک نفر رو درگیر کرده امیداوارم کسی بتونه جواب بده من که از این متن و امثال ان که بارها منتشر شده چیزی نفهمیدم . حالا سوال اینه که این اساتید بزرگوار و بنام ایران و در راس انها ریس جمهور سابق بعد پایان دوره ریاست سر چه موضوعاتی دور هم جمع می شوند و برسر چه مسایلی بحث میکنند .مگر هنوز دستی در کار دارن که دور هم جمع میشوند . راستی از کجا هزینه های این دور هم جمع شدن را جور میکنند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
18
عوام فریب هستند در تمام انتخابات احمدی نژاد افراد تحصیل کرده به ایشان کم رای دادند بروید تحقیق کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
7
6
فقط به درد مدیریت شهرداری میخوره ؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
11
هشت سال عقب گرد دوران ایشون کم بوده که باز بیاد؟ خدا رحم کنه مردم بیدار ایران دیگه گول احمدی نزاد نمیخورن
سينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
3
5
علت رسانه اي شدن نشستهاي اين افراد، احساس خطر افراد دلسوز است كه نكند خداي نخواسته اين دار و دسته بر كشور حاكم و همه چيز را نابود كنند. بالاخره احمدي نژاد در اين كشور سخراني ميكند اما در سخنراني رئيس جمهور و سيد حسن خميني اغتشاش ميكنند. بنظر شما دلسوزان انقلاب نبايد نگران باشند؟
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
2
10
سخن گهر بار ايشون راجع به قطعنامه هاي سازمان ملل ..
نظر ايشون راجع به ارزش دلار..
سخنراني هاي پر مخاطب ايشون در سازمان ملل..
گراني روز افزون اجناس و آدرس ميوه فروشي سره كوچه ايشون
و هزاران مورد ديگه....
از همين الان سرم صوت ميكشه اگه يه روزي اين بخواد دوباره رييس جمهور بشه چ خاكي به سرمون بريزيم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
2
11
هیچ انسان عاقلی دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود،احمدی‌نژاد و دوستانش هیچ جایگاهی در بین مردم نخواهند داشت،مملکت را نابود کرد و رفت،تنها کارش یارانه نقدی بود که معایب آن به دلیل بد اجرا شدن از مزایای آن بیشتر است،اگر کار مثبت دیگری سراغ دارید به ما هم نشان دهید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
7
ایشون که کارش درسته ، هشت سال هم که از حضورش بهره بردیم، یهو برای سازمان ملل اقدام کنن که استعدادشون در مدیریت جهانی که وعده دادن شکوفا بشه.
نظرات بینندگان