arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

بخشایش دلیل درگیری با حداد را بیان کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیروز احمد بخشایش یکی از نمایندگان مجلس بعد از نطق میان دستور در رابطه با بعضی از نهادها با اقای حداد عادل در صحن علنی درگیر شد. در همین حال امروز احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با ایلنا٬ در مورد بحث لفظی خود با حداد عادل در جلسه علنی روز گذشته تصریح کرد: من در نطق خود به عدم نظارت بر هزینه‌کرد برخی بنیادها٬ مانند بنیاد سعدی اشاره کردم که در پایان نطقم آقای حداد عادل گفتند که «آیا شما از هزینه‌کرد این بنیادها اطلاع دارید؟ این اقدام شما از ایمان به دور است» که من در پاسخ اشاره داشتم عده‌ای نماینده پر زور پشت این بنیادها هستند٬ اگر مایلید پشت تریبون مجلس بیایید تا در این باره مناظره کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جدول شماره 20 نهادهایی هستند که با پشتیبانی برخی نماینده‌های پرقدرت مجلس پول و بودجه می‌گیرند که این نهادها و موسسات شامل 52 موسسه و نهاد می‌شود. اشخاص حقوقی غیر دولتی نیز عددی نزدیک به 300 میلیارد تومان طبق جدول شماره 17 بودجه می‌گیرند٬ اما نظارتی از سوی مجلس بر هزینه کرد آنها انجام نمی‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس نهم یادآور شد: بحث من در این باره بود که چطور ما از 6012 میلیارد بودجه بخش فرهنگ،حدود 300 میلیارد را به نهادهایی می‌دهیم که بر روی آنها نظارتی وجود ندارد.وی افزود: اختصاص بودجه 300 میلیاردی به برخی بنیادها و موسسات فرهنگی فی‌نفسه اشکالی ندارد٬ اما اینکه هیچ گونه نظارتی از سوی مجلس بر هزینه‌های آنها نباشد٬ محل اشکال است.بخشایش اردستانی ادامه داد: وقتی نظارت نباشد٬ بودجه‌ها بی‌حساب و کتاب هزینه می‌شوند و همین امر به گران شدن در کشور دامن می‌زند و هر وقت پول بدون نظارت و حساب و کتاب به جایی داده شود در آن مفسده ایجاد می‌شود.


نظرات بینندگان