arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

سفر به جزایر کمتر شناخته شده در جهان

این بهشت‌های کوچک با جاذبه‌های طبیعی خود هر ساله توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جزایر از مقاصد گردشگری ویژه برای گذراندن تعطیلاتی به یاد ماندنی محسوب می شوند. این بهشت‌های کوچک با جاذبه‌های طبیعی خود هر ساله توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب می کنند. اما اگر دوست دارید تا تعطیلات خود را در جزایری با ازدحام کمتر سپری کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند جزیره کمتر شناخته شده جهان را معرفی کنیم.

جزیره Madeline

مکان و اندازه: دریاچه سوپریور. 42 مایل مربع

جزیره "مادلین" بخشی از مجمع الجزایر "آپوستل" ویسکانسین بوده و بسیاری از جاذبه‌های واحه‌های گرمسیری مانند سواحل شنی، امکان قایق سواری، غارهای دریایی و ... را در اختیار دارد. در فصل تابستان جمعیت این جزیره به واسطه حضور گردشگران افزایش قابل توجهی می یابد و در فصل زمستان نیز می توانید از سورتمه سواری و بازدید از غارهای یخی لذت ببرید.

جزیره Tangier

مکان و اندازه: ساحل اقیانوس اطلس آمریکا. سه مایل مربع

این جزیره کوچک در 12 مایلی شمال ویرجینیا قرار دارد و یکی از معدود دهکده‌های ماهیگیری باقی مانده در خلیج "چساپیک" محسوب می شود. مردم ساکن این جزیره، انگلیسی را با لهجه‌ای غلیظ صحبت می کنند. سنت شکار خرچنگ نیز که قدمت آن در این خلیج به یک قرن پیش باز می گردد همچنان ادامه دارد.

جزیره Staniel Cay

مکان و اندازه: کارائیب شرقی. کمتر از 2 مایل مربع

این گوهر پنهان در 250 مایلی ساحل فلوریدا و در آب‌های فیروزه‌ای مشهور باهاما قرار دارد. هزینه هر شب اقامت در کلبه‌های این جزیره که روی آب اقیانوس قرار دارند برابر با 165 دلار است.

جزیره Fernando De Noronha

مکان و اندازه: اقیانوس اطلس غربی. هفت مایل مربع

این مکان در 220 مایلی ساحل برزیل قرار گرفته و قله‌های کوه‌هایی غرق شده در آب به همراه شن‌های سفید ساحل چشم اندازهای زیبایی را ایجاد کرده‌اند.

جزیره Mull

مکان و اندازه: اقیانوس اطلس شرقی. 338 مایل مربع

افزون بر صخره‌های ساحلی استوار، مسیرهای کوهستانی ناهموار، حیات وحش بکر و چشم اندازهایی فراموش نشدنی، جزیره مول یکی از بهترین مناطق اسکاتلند برای مشاهده نهنگ‌ها (آوریل تا سپتامبر) و عقاب‌های دم سفید، بزرگترین پرنده شکاری بریتانیا، محسوب می شود.

جزیره Pulau Ubin

مکان و اندازه: جنوب دریای چین. چهار مایل مربع

این جزیره تصویری از زندگی روستایی مالایی در سال‌های 1960 را ترسیم می کند. خانه‌های کاهگلی بر فراز تپه‌هایی پوشیده از درخت و معادن گرانیت رها شده از ویژگی‌های بارز آن هستند. ماهیگیران در "کلونگ"ها، خانه‌های چوبی قدیمی ماهیگیری که روی آب قرار دارند، زندگی می کنند.

جزیره Koh Yao Yai

مکان و اندازه: خلیج پانگ انگا در دریای آندمان. تقریبا 38 مایل مربع

این جزیره یکی از 44 جزیره بین "پوکت" و "کرابی" و بزرگترین آنها بوده، اما توسعه یافته‌ترینشان محسوب نمی شود. مردم محلی بیشتر درآمد خود را از طریق ماهیگیری، کشت برنج و کار در مزارع درخت لاستیک تامین می کنند. در این جزیره می توانید کاوش مکانی ناشناخته را به معنای واقعی تجربه کنید.

جزیره Kosrae

مکان و اندازه: جنوب اقیانوس آرام در میکرونزی. 42 مایل مربع

جزیره "کاسرا" با آب‌هایی نیلگون و کوهستان‌هایی پوشیده از درخت و سبز رنگ بین هاوایی و گوام قرار گرفته است. این جزیره در شمال خط استوا قرار گرفته و از جنگل‌های ابری، مانگروها، آبشارها و سواحلی از شن‌های نرم سود می برد.

جزیره Ile de Re

مکان و اندازه: اقیانوس اطلس. 33 مایل مربع

این جزیره در امتداد ساحل غربی فرانسه قرار داشته و با پلی به طول 2 مایل به منطقه تفریحی "لا روشل" متصل شده است. تاکستان‌ها، جنگل ها، تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمک بخشی از ذخایر طبیعی این جزیره هستند که تحت حفاظت قرار دارند.

جزیره Salt Spring

مکان و اندازه: شمال اقیانوس آرام. 70.5 مایل مربع

جزیره "سالت اسپرینگ" مکانی پیشرفته و تصویری از زندگی منطقه "ساحل غربی" آمریکا محسوب می شود. ساکنان آن هنرمندان و مسیقیدانان، میلیونرهای بازنشسته، کشاورزان ارگانیک و ... بوده که جامعه‌ای غنی در کنار زیبایی‌های طبیعی را شکل داده‌اند.


نظرات بینندگان