arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

نگرانی اسرائيل از فروش سلاح توسط آمريکا به کشورهاي عربي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دولت آمريکا مطابق با يک پيمان‌نامه دفاعي با رژيم صهيونيستي به حفظ برتري نظامي اين رژيم در منطقه خاورميانه متعهد شده است.

موشه يعلون، وزير جنگ رژيم صهيونيستي روز سه‌شنبه ابراز نگراني کرده انتقال سلاح از آمريکا به کشورهاي خليج فارس به منظور مهار ايران در نهايت مي‌تواند به حاشيه برتري نظامي اين رژيم که آمريکا متعهد به حفظ آن است پايان دهد.

وزير جنگ رژيم صهيونيستي که در يک کنفرانس امنيتي سخن مي‌گفت، اين موضوع را از آن جهت که مناسبات کشورهاي خليج فارس با رژيم صهيونيستي در حال تغيير است، مهم دانست و اضافه کرد به همين سبب اين رژيم بايد براي ظرفيت‌هايي که براي اين کشورها در نتيجه انتقال سلاح‌هاي پيشرفته ايجاد مي‌شوند، آمادگي داشته باشد.

به گزارش رويترز، وزير جنگ رژيم صهيونيستي گفت: "حتي اگر در بين آنها هيچ نقشه خصمانه‌اي عليه ما وجود نداشته باشد، همان‌طور که مي‌دانيم، مقاصد در منطقه خاورميانه در معرض تغيير هستند. بدون شک، قابليت‌ها در آنجا ايجاد مي‌شوند و اين چيزي است که ما بايد براي آن آماده باشيم.»

وي در کنفرانس امنيتي سالانه "هرتزليا" که در نزديکي تل‌آويو برگزار مي‌شود افزود: «کشورهاي خليج فارس بر اساس اين درک که لازم است با وضعيت جديد ايران کنار بيايند در حال تسليح خود با سلاح‌هاي غربي و آمريکايي هستند. اين البته براي ما هم چالش است و در اينجا حفظ آنجه برتري کيفي اسرائيل در رقابت تسليحاتي منطقه ناميده مي‌شود، اهميتي اساسي دارد.

منبع : نسيم
نظرات بینندگان