arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

آتش‌سوزی در 50هکتار از عرصه‌ جنگلی بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد خبر داد.

سرهنگ محمدرحیم برزمند در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ساعت 11 ظهر چهارشنبه، ۲۰ خرداد، بخشی از جنگل‌ها و مراتع منطقه "کهوا"(خهکلان) شهرستان بویراحمد در ۱۵ کیلومتری شهر یاسوج دچار حریق شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران یگان حفاظت استان و شهرستان به محل اعزام شدند. با توجه به گستردگی و شدت آتش سوزی از ستاد بحران استان درخواست کمک شد، بنابراین فرمانداری، شوراها، دهیاری، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی، هلال احمر و آتش نشانی برای مهار آتش به کمک ما آمدند و طی عملیات مشترک نسبت به اطفاء حریق اقدام کردیم. در نهایت ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه آتش سوزی، مهار و خاموش شد.

برزمند با اشاره به برآورد اولیه از خسارت وارده به جنگلها و مراتع شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در پی این آتش سوزی بیش از 50 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی"کهوا"(خهکلان) شهرستان بویراحمد طعمه حریق شدند و بیشتر خسارت به مراتع وارد شده است.

وی در خصوص علت آتش سوزی عنوان کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست و تحقیقات و بررسی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعدادی از نیروهای منابع طبیعی شهرستان برای جلوگیری از روشن شدن احتمالی کنده‌های باقیمانده تا ساعات آخر امشب در منطقه حضور دارند تا اگر کنده‌های باقیمانده از آتش سوزی مجددا شعله ور شدند، آنها را خاموش کنند.

سرهنگ برزمند عنوان کرد: طبق نقشه برداری انجام شده با GPS بر اثر آتش سوزی روز گذشته در منطقه "راه مالی" بویراحمد ۵۴ هکتار از اراضی در آتش سوخت.
نظرات بینندگان