arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

کری با پای شکسته به مذاکرات می‌پیوندد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که وزیر خارجه این کشور با وجود شکستگی پای راستش به مذاکرات ایران و 5+1 می‌پیوندد.

به گزارش فارس، روزنامه لس‌آنجلس تایمز نوشته که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با وجود شکستگی پا در اواخر ماه جای میلادی راهی اروپا می‌شود تا به مراحل پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 بپیوندد.

این در شرایطی است که وزیر خارجه 71 ساله آمریکا به دلیل شکستی پای راستش 11 روز است که در بیمارستانی در شهر بوستون بستری شده است.

دو روز قبل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که جان کری کماکان برای مداوای پای شکسته خود در بیمارستان باقی می‌ماند و از طریق مکالمه تلفنی با مذاکره‌کنندگان آمریکایی در وین، در جریان آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته است.

سه‌شنبه شب بالاخره تصویری آقای کری وزیر خارجه آمریکا در حالی که در بیمارستان در حال صحبت با تلفن است، منتشر شد. دو هفته قبل بود که اعلام شد کری به هنگام دوچرخه‌سواری در فرانسه زمین خورده و از ناحیه پا آسیب دیده است. بعدا مشخص شد که استخوان ران پای راست وی شکسته و به همین جهت این هفته وی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

عدم انتشار تصویر یا ویدئو از کری یا محل حادثه موجب شد تا شایعات مختلفی در این رابطه شکل بگیرد، حتی برخی پایگاه‌ها تا آنجا پیش رفتند که مطالبی از تیراندازی به وی در یک دیدار محرمانه یا به کما رفتن او منتشر کردند.

لس آنجلس تایمز هم در این زمینه نوشته که مداوای کری از حد معمول طولانی تر شده و این مسئله شایعاتی را ایجاد کرده است و این در شرایطی است که مقامات رسمی تاکید دارند که کری با تلفن تحولات دیپلماتیک درباره پرونده ایران را دنبال می‌کند.

در تصویر منتشر شده از کری، وی نسبتا سر حال به نظر می‌رسد و مشخص است که از ناحیه پا مصدوم شده است. کری در پیامی که همراه با این تصویر در توئیتر منتشر کرده، نوشته است: «یک هفته بعد از جراحی، حالم خوش است. امروز با سوزان رایس (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) و تیم ارشد وزارت خارجه گپ خوبی زدم. کار ادامه دارد.»

راتکه اعلام کرده است که هنوز مشخص نیست کری چه زمان از بیمارستان بوستون مرخص شود. وی تصریح کرد کری، که یک روز پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ژنو، دچار سانحه شد، همچنان به ضرب‌الاجل 10 تیر مذاکرات هسته‌ای، متعهد است.
نظرات بینندگان