arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

اسرائیل جاسوسی از مذاکرات را انکار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«الی بن داهان» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گزارش روز چهارشنبه (دیروز) روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره جاسوسی صهیونیست‌ها از سه هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را انکار کرد و آن را «مزخرف» خواند.

به گزارش فارس، وی با این حال اعتراف کرد که اگر گزارش این روزنامه آمریکایی صحت داشت هم از این موضوع به هیچ عنوان اطلاعی نداشت.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرد، این مقام شماره دو وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در مصاحبه با «رادیو اسرائیل» صریحاً گزارش وال استریت ژورنال را رد کرد که گفته بود، شرکت امنیت سایبری «کاسپرسکی» طی تحقیقات خود دریافته است که سه هتلی که میزبان مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان بود با ویروس جاسوسان رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد.

این شرکت به این نتیجه رسید که این نرم‌افزار جاسوسی یک نسخه بهبود یافته از «دوکو» است. این ویروس دوکو برای اولین بار توسط کارشناسان امنیت سایبری در سال 2011 تشخیص داده شد.

مقامات کنونی و سابق آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که این ویروس دوکو به منظور اجرای عملیات‌های بسیار حساس جمع‌آوری اطلاعات رژیم صهیونیستی طراحی شده است.

معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن مزخرف خواندن گزارش وال استریت ژورنال تأکید کرد که اسرائیل برای جمع‌آوری اطلاعات شیوه‌های دیگری را در اختیار دارد و نیاز به هک کردن ندارد.

یکی از مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که «مذاکرات هسته‌ای احتمالاً هدف جاسوسی چندین کشور از جمله اسرائیل و روسیه هستند.»
نظرات بینندگان