arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

فابیوس: هنوز به پایان گفت‌وگوها نرسیده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه فرانسه با بیان این که هنوز مذاکره هسته‌ای ایران و 1+5 در مورد برخی موضوعات ادامه دارد، گفت:‌ هنوز به پایان گفت‌وگوها نرسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بی اف ام در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار کرد: هر گونه توافقی با ایران باید قابلیت راستی‌آزمایی داشته باشد و هنوز هیچ گونه تضمینی دراین مورد وجود ندارد.

او تاکید کرد: ما باید قابلیت دسترسی و بازرسی از همه سایت‌های مورد نیاز را داشته باشیم اما هنوز در این مورد به تضمینی نرسیده‌ایم.

فابیوس در ادامه گفت: ما خواستار دستیابی به توافق با ایران هستیم اما این توافق باید قابلیت راستی‌آزمایی داشته و محکم باشد و هم اکنون ما هیچ گونه تضمینی در این مورد نداریم.

او افزود: بنابراین توافقی که نتواند راستی‌آزمایی شود قابلیت اجرا نیز نخواهد داشت. ایران و کشورهای 1+5 در دوم آوریل در لوزان به چارچوب یک تفاهم اولیه دست یافتند و در تلاشند تا پیش از ضرب الاجل تعیین شده (30 ژوئن) به یک توافق که بنا بر آن تحریم‌های غرب در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران لغو می‌شوند، دست یابند.

به گزارش ایسنا، ایران همواره اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای‌اش کاملا دارای اهداف صلح‌آمیز باست و گزارش‌های آژانس نیز همواره این موضوع را تایید کرده است

نظرات بینندگان