arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

وزیر اطلاعات: مشت خود را برای دشمن گره کنیم نه برای تیم مذاکره‌کننده ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاعات گفت: ما باید مشتمان را گره کنیم نه برای تیم مذاکره کننده بلکه این مشت را باید به طرف دشمن بگیریم.

حجت السلام و المسلمین سیدمحمود علوی قبل از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران همدلی و همزبانی که با حضور ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات استان در مسجد روضه محمدیه(حظیره) یزد برگزار شد، با اشاره به برقراری امنیت و اشراف اطلاعاتی کامل در مرزهای فیزیکی کشورمان، نسبت به ناامنی در مرزهای اعتقادی و فکری به وی‍ژه در بین جوانان از سوی دشمن ابراز نگرانی کرد و گفت: این تهدیدات به مراتب از تهدیدات مرزی و فیزیکی خطرناک‎‎تر است.

وی افزود: علی‌رغم وجود فراز و نشیب‏‏های امنیتی در کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران، امنیت در سراسر مرزهای کشورمان به لطف خدا، دعای امام زمان(عج)، عنایات و هدایت‌گری‎‎های مقام معظم رهبری و همدلی و هم‌افزایی مردم و نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی، به طور مثال‌زدنی برقرار است.

وی با اشاره به تاثیر ناامنی‎‎های بخش‎‎هایی از این کشورها بر مرزهای مشترک کشورمان با آنها، عنوان کرد: البته طبیعی است که در چنین شرایطی شاهد رخدادهای ضد امنیتی در مرزهای شرقی و غربی باشیم و هر از گاهی اتفاقاتی را نیز در مرزها شاهد باشیم ولی این اقدامات به معنای ناامنی در کشور و مرزهای ما نیست.

علوی با تاکید بر وجود امنیت کامل در مرزهای کشورمان، خاطرنشان کرد: کوچکترین تحرک از سوی افرادی که این امنیت را خدشه‎‎دار کنند، با اشرافیت کامل اطلاعاتی از سوی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در کوتاهترین زمان، پاسخ داده خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن این امنیت از طریق گروه‎‎های دست‌پرورده‎‎ای مانند داعش، اظهار کرد: کوچکترین تحرکات و تهدیدات این گروه با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(ع) تحت نظر است و آنها را از رسیدن به آرزویشان بازداشته است.

وی افزود: داعش کوچکتر از آن است که برای امنیت جمهوری اسلامی تهدیدی جدی بیافریند و سلطه و اشراف دستگاه‌های امنیتی به گونه‌ای است که هم خود آنها با آرامش در حال فعالیت هستند و هم برای مردم و مسئولان ما آرامش ایجاد کرده‌اند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این نکته که آنچه که سبب نگرانی است، ناامنی در مرزهای فیزیکی نیست بلکه ناامنی در مرزهای اعتقادی و فکری جامعه است، تصریح کرد: امروز شیاطین با ترفندهای مختلف،‌ سلامت فکری و عقیدتی مردم ما به وی‍ژه فرزندان ما را تهدید می‎‎کنند و کسانی که باید در این عرصه جوانان را از این ویروس اعتقادکش حفظ و در این رابطه فعالیت کنند، روحانیون و مبلغان هستند.

وی با ابراز نگرانی در مورد آسیب‎‎هایی که از طریق عرفان‌های کاذب به اعتقادات جوانان وارد می‎‎شود، گفت: این تهدیدات به مراتب از تهدیدات مرزی و فیزیکی خطرناک‎‎تر است و باید در مورد این تهدیدات، آسیب‏‏ شناسی شود.

علوی اهمیت توجه بیشتر منبریان به آیات قران و روایات اهل‌بیت(ع)، منبر بی‌روایت و احادیث اهل بیت(ع) را به مانند گلستانی بی گل و شوره‌زار تلقی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروزه یکی از آسیب‌هایی که حتی نیروهای مذهبی را تهدید می‌کند، کم‌رنگ شدن جنبه‌های اخلاقی در جامعه است در حالی که دین ما دین اخلاق و دینی است که پیامبر خود را برای شکوفا شدن جنبه‌های اخلاقی در جامعه مبعوث می‌کند.

علوی با اشاره به سجایای اخلاقی پیامبر(ص)، تاکید کرد: تمام عناصر حکومت اسلامی باید ویژگی اخلاقی رسول خدا(ص) را داشته باشند تا عواطف جامعه را به همدیگر گره بزنند و امت واحده اسلامی را تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: حرمت به بزرگترها، محبت به کوچکترها، تحقیرنکردن افراد به دلیل شغلشان از جمله جنبه‌های اخلاقی است که در جامعه ما تا حدودی رنگ باخته است.

وی همچنین افزود: در گذشته به وسیله اشعار و ضرب‌المثل‌ها فرزندان را به سمت ادب و اخلاق هدایت می‌کردند اما امروزه این موارد در جامعه ما کمتر دیده می‌شود.

علوی با گلایه از بکارگیری خدعه در قبال یکدیگر به جای خدعه کردن به دشمن، بر ملاک قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری و پرهیز از خوداجتهادی تاکید کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همدلی و همزبانی، دو قطبی شدن جامعه را یک تهدید خواند.

علوی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مسائل هسته‎‎ای اشاره کرد و گفت: آقا فرمودند من اصل مذاکره را قبول دارم و به تیم مذاکره‌کننده نیز اعتماد دارم، که این صحبت مقام معظم رهبری نشان دهنده حمایت ایشان است و ما نیز باید حمایت کنیم.

وزیر اطلاعات در پایان موضع مقام معظم رهبری در این رابطه را حکیمانه خواند و گفت: آقا اگر موضع نیز گرفتند نسبت به دشمن گرفتند و فرمودند که به دشمن اعتماد ندارم چرا که آنها به عهدشان پایبند نیستند، ما باید مشتمان را گره کنیم نه برای تیم مذاکره کننده بلکه این مشت را باید به طرف دشمن بگیریم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان