arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۸۷۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
العرب ادعا کرد:

چراغ سبز مسکو برای کودتا علیه بشار اسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قدرت های غربی تلاش می کنند پیروان طایفه علوی را راضی کنند که به فکر کودتا علیه بشار اسد بیفتند و دائما آنها را توجیه می کنند که این کار به سود آنها است.
 
به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، ناظران می گویند غربی ها تلاش دارند که طرفداران اسد را به مجموعه ای قابل قبول نزد مخالفان اسد بقبولانند و آنها را وارد مرحله انتقالی ای کنند که اسد جایی در آن ندارد.
 
ایالات متحده امریکا و روسیه بر این اعتقادند که اکنون بیش از هر زمانی فرصت برای کنار زدن اسد از قدرت فراهم شده و باید دیر یا زود مذاکرات را برای حکومت آینده مشارکتی ترتیب داد.
 
این در حالی است که مخالفان مسلح اسد در جبهه های مختلف شمال و جنوب در حال پیشروی به سمت مناطق استراتژیک هستند و تلاش دارند عرصه را به نیروهای سوری تنگ کنند.
 
نزدیک شدن مخالفان مسلح به زادگاه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از یک سو و تسلط کامل بر جنوب سوریه از سوی دیگر مخالفان را بر آن داشته که سریع تر از هر زمانی به سمت دمشق، پایتخت سوریه حرکت کنند. مساله ای که سبب شده بیش از هر زمانی فشار بر طرفداران نظام اسد وارد آید و خود را در معرض جنگ در شهرها و روستاهای خود ببینند. مساله ای که موجب شده به دیگر مناطق تحت نفوذ حکومت سوریه و طرفداران آن فرار کنند.
 
البته این به معنای پایان کار اسد یا پایان جنگ سوریه نیست. مخالفان مسلح می گویند تا زمانی که راه حل سیاسی پیدا نشده و تا زمانی که افق سیاسی روشن نیست، جنگ هم ادامه دارد. به ویژه که نیروهای اسد مقاومت سرسختانه ای را از خود نشان می دهند و حاضر نیستند به این سادگی از میدان نبرد خارج شوند. در عین حال شکست های فعلی به این معنا نیست که نیروهای ارتش در شهرهای دیگر تن به شکست خواهند داد.
 
در مورد روسیه باید گفت مسکو احساس می کند هر چه بشار اسد ضعیف تر شود از تاثیرگذاری آن در سوریه نیز کاسته می شود. برخی ناظران مسائل سوریه می گویند که مسکو به این باور رسیده است که می توان اسد را قربانی کرد و از او به عنوان ابزاری برای تحت فشار گذاشتن غرب برای رسیدن به دستاوردهای دیگر در پرونده های دیگر، در راس همه اوکراین، استفاده کرد. برای همین روس ها خوب می دانند که ایفای نقش در تحقق صلح در سوریه و آغاز مرحله انتقالی تنها تضمین برای حفظ مصالحشان است.
 
منابع آگاه می گویند که مسکو اخیرا به کشورهای غربی پیشنهاد داده آمادگی دارد که از هر گونه کودتایی علیه بشار اسد از داخل طایفه علوی استقبال کند و از هر فردی که این مسئولیت را بر عهده بگیرد حمایت خواهد کرد تا زمینه برای آغاز مرحله جدیدی در سوریه فراهم شود.
 
یکی از مخالفان سوری که روزنامه العرب نامی از او به میان نیاورده است در این باره می گوید: «کشورهای غربی و روسیه احساس می کنند که نیروهای مخالف سوری به طور غیر قابل انتظاری بیشتر از هر زمانی در حال پیشروی در میدان جنگ در سوریه هستند.»
 
وی در ادامه می افزاید: «این مساله سبب شده است تا کشورهای غربی و روسیه سوار یک مرکب شوند و به فکر تسریع کودتای علوی ها علیه اسد بیفتند. آنها می گویند اگر در گذشته کنار زدن اسد به سود مخالفان تمام می شد امروز کنار زدن او به سود علوی ها بیش از مخالفان تمام خواهد شد.

منبع: دیپلماسی ایرانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Romania
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
6
113
این سیاست کثیف فقط از روسیه بر میاد قابل توجه علاقه مندان به روسیه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
5
99
روسیه یک کشور کثیف و خائن است همه این را میدانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
4
105
روس ها هزارن بار از غربی ها غیر قابل اعتماد ترند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
31
22
در شرایط فعلی بزرگترین دروغ ؛ اختلاف و تفرقه بین نظام اسد و علویون ؛ بزرگترین کمک به داعش .
تافردا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
4
58
بسمه تعالي
آخرين حربه کمونيست قرباني همدستانش براي مصالح خودش است.
نظرات بینندگان