arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

اختلافات شديد بين خاندان حاکم بر عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع نزديک به دربار عربستان از اختلافات شديد بين شاهزادگان سعودي و نگراني حاکم بر رياض پس از کشته‌شدن فرمانده نيروي هوايي عربستان سخن مي‌گويند.

به گزارش پايگاه اينترنتي ميدل ايست، متجاوزان سعودي در پي بروز اختلافات شديد در داخل خاندان حاکم بر عربستان از شدت حملات خود به يمن کاسته‌اند. علت اين اختلافات نيز تشديد درگيري بين ارتش سعودي از يک طرف و ارتش يمن و کميته هاي مردمي از طرف ديگر است. تشديد اختلافات همچنين ناشي از پيشرويهاي ارتش يمن در مرزهاست که بيم باز پس گيري شهرهاي در اشغال عربستان وجود دارد.

منابع نزديک به دربار عربستان از اختلافات شديد بين شاهزادگان سعودي و نگراني حاکم بر رياض پس از کشته‌شدن فرمانده نيروي هوايي عربستان و به اسارت گرفته‌شدن فرمانده نيروهاي گارد مرزي سخن مي گويند. ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي وابسته به جنبش انصار الله اين فرمانده سعودي را به اسارت گرفته‌اند.

اين منابع گفتند شاهزاگان سعودي ملک سلمان و پسرش محمد بن سلمان وي را مسئول ناکامي‌ها و شکستهايي ارتش سعودي مي دانند به خصوص آنکه محمد بن سلمان با بي اعتنايي توجيه ناپذير عربستان را در حالي که ارتش پپايي شکست مي‌خورد ترک کرده است و در خارج به سر مي برد.

شاهزادگان معترض به تجاوز و حملات مي گويند اين حملات باعث شده است مردم يمن به ستوه بيايند و در نهايت هزاران جنگجوي يمني براي انتقام از ارتش سعودي به مرزها با عربستان سرازير شده‌اند.

اين منابع گفتند متجاوزان سعودي از بيم واکنش مردم يمن تصميم گرفته‌اند از حملات هوايي خود بکاهند. آنها گفتند اوضاع در نجران وعسير و جيزان کاملا از کنترل ارتش سعودي خارج شده است و هزاران نفر از سربازان سعودي بر اثر حملات ارتش يمن و کميته هاي مردمي از عرصه نبردها پا به فرار گذاشته‌اند.

شماري از يگانهاي ارتش يمن در منطقه الطوال با ارتش سعودي به شدت جنگيدند و اين نبرد 36 ساعت طول کشيد و طي آن 31 سرباز سعودي به اسارت در آمدند.

يمني‌ها در عمليات حساب شده‌اي به اين پايگاه از سه محور حمله کردند و با نصب کمين جلوي فرار سرباز سعودي را گرفتند و به سربازان سعودي اجازه دادند با بي سيم با نيروهاي سعودي تماس بگيرند تا اين پايگاه را بمباران نکنند.

سربازان سعودي به فرماندهان خود اطلاع دادند که 13 سرباز در حملات جنگنده هاي سعودي کشته شدند و يمني ها بقيه سربازان را از مرگ نجات دادند و بمباران اين پايگاه متوقف شد. يمني‌ها 18 سرباز سعودي باقيمانده را به مکاني به دور از درگيري ها منتقل کردند.
نظرات بینندگان