arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

بعد از ظهر یک روز پر مشغله کاری در ترافیک سنگین خودروها گیر کرده‌اید. با خود می‌گویید کاش از این همه فشار کاری و استرس روحی دور بودم و در گوشه‌ای از دنیا با آرامش زندگی می‌کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از ظهر یک روز پر مشغله کاری در ترافیک سنگین خودروها گیر کرده‌اید. با خود می‌گویید کاش از این همه فشار کاری و استرس روحی دور بودم و در گوشه‌ای از دنیا با آرامش زندگی می‌کردم. از بین مناطق زیبای پرشمار در دنیا، در ادامه 11 روستای زیبا را با هم مرور می‌کنیم.
مناطق بسیار زیبایی در گوشه و کنار دنیا وجود دارند و مردمانی که در آن‌ها زندگی می‌کنند تجارت خاص خود را فارغ از دغدغه‌های زندگی شهری دارند. اگر بودجه کافی برای سفر به دور دنیا ندارید، در ادامه می‌توانید لیستی از 11 روستای فوق‌العاده زیبا را ببینید.

کایزرزبرگ کامون، شمال شرق فرانسه

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

 واژه کامون در در زبان فرانسه به معنای بخش یا شهر است. کایزرزبرگ نیز از جمله بخش‌های زیبا در شمال شرق فرانسه است که بیشتر به خاطر جنبه تاریخی‌اش در جریان جنگ فرانسه و آلمان شناخته می‌شود. این دهکده شباهت زیادی به شهری که در داستان دیو و دلبر دیزنی به تصویر کشیده شده دارد. البته اگر از طرفداران بازی باشید احیانا متوجه شباهت Riverwood town در بازی Skyrim به این دهکده شده‌اید.

روتنبرگ، آلمان

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

این تصویر مربوط به یک پارک جذاب نیست بلکه تصویری از یک دهکده رنگی به نام روتنبرگ در آلمان است که خیابان اصلی مربوط به قرون وسطی در آن به خوبی حفظ شده است.

گودوانگن، نروژ

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

گودوانگن مقصد بسیاری از گردشگرانی است که به نروژ سفر می‌کنند و البته دلیل آن هم واضح است. این دهکده علاوه بر داشتن مناظری که نفس را در سینه حبس می‌کنند، گزینه‌های خوبی برای تفریح دارد از قایق‌سواری گرفته تا پیاده‌روی در کوه‌پایه‌های سرسبز.

هال استات، اتریش

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

این منطقه بسیار زیبا است. یک شرکت معدنی چینی دقیقا شهری مشابه هال استات را در هویژو واقع در استان گوان‌دونگ چین ساخته است. هال استات علاوه بر زیبایی دارای اهمیت تاریخی هم هست. برخی از اولین مدارک باستانی سِلت‌ها در نزدیکی هال‌استات یافت شده است. از این رو این منطقه تبدیل به منطقه مهم باستان شناسی و مردم شناسی شده است.

Siglufjörður, Iceland

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

یک شهر کوچک و دور افتاده در ایسلند که مخصوص ماهی‌گیری است. ساختمان‌های سفید رنگ طوری طراحی شده‌اند که طی سردترین فصل زمستان عملا این شهر محو می‌شود. راستی تلفظ نام این شهر هم از کارهای دشوار است، امتحان کنید!

دهکده ایگلو، آلمان

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

یک مقصد برفی دیگر، دهکده ایگلو در مرتفع‌ترین کوه‌های آلمان واقع شده است و یکی از مقاصد اصلی گردش‌گران و ماجراجویانی است که به آلمان سفر می‌کنند.

دهکده Household در صربستان

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

این مزرعه زیبا که در تصویر مشاهده می‌کنید. فاصله بسیار کمی تا سایر خانه‌های دهکده دارد.

روستای سر آقا سید کوهرنگ، شهرکرد، ایران

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

این روستا طوری ساخته شده است که حیاط خانه بالایی در واقع پشت بام خانه پایینی است. از این روستا به نام ماسوله زاگرس هم یاد می‌شود.

دهکده پای کوه فوجی، ژاپن

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

کوه فوجی یکی از سه کوه‌ مقدس برای بودائیان ژاپن است. این دهکده کوچک در پای کوه فوجی است و منظره زیبایی از قله این کوه از آن پیدا است.

روستایی در هیمالیا، تبت

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

این روستای زیبا و آرام در بین دو کوه هیمالیا قرار گرفته است و کشاورزی در آن رونق دارد. از نظر رسمی تبت قسمتی از چین است اگر چه که خیلی از اهالی آن در نزاع با دولت چین هستند تا اداره منطقه را خود بدست بگیرند.

روستایی در کنار رودخانه مالی، نیجر

روستاهای زیبا از سراسر دنیا

این روستا همانطور که در تصویر هم پیدا است، در کنار رودخانه شکل گرفته است که بخصوص وقتی در یک منطقه با آب‌و‌هوای گرم و خشک زندگی می‌کنید، ضروری به نظر می‌رسد.
نظرات بینندگان