arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

نقشه داعش براي لبنان در ماه رمضان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يکي از رهبران گروهک تروريستي «جبهه النصره» سناريوي تروريستي گروهک رقيبش «داعش» براي هدف قرار دادن ارتش لبنان را فاش کرد.

يکي از سران گروهک تروريستي «جبهة النصره» شاخه القاعده در سوريه، اعلام کرد که گروه داعش در اول ماه رمضان قصد دارد يک طرح تروريستي را عليه ارتش لبنان اجرا کند.

روزنامه «السفير» در گزارشي اقدام يکي سرکردگان گروهک تروريستي «جبهه النصره» در افشاي طرح تروريستي داعش در شمال لبنان را مشکوک خواند و تاکيد کرد که اين اقدام مي‌تواند در راستاي جنگ رواني درباره پيامدهاي عمليات قلمون و عرسال بر امنيت لبنان يا در چهارچوب رقابت بين جبهه النصره و داعش صورت مي‌گيرد.

بر اساس اين گزارش، يکي از سرکردگان گروهک تروريستي «جبهه النصره» در صفحه خود در شبکه اجتماعي «توئيتر» به نام «أس الصراع في الشام» (به معني پايه و اساس درگيري‌ها در سرزمين شام) از قصد داعش براي هدف قرار دادن نيروهاي ارتش لبنان در نخستين روز ماه مبارک رمضان در استان شمالي اين کشور خبر داد.

اين گزارش حاکي است که اين سرکرده جبهه النصره بر اساس اطلاعاتي که آنها را «قابل اعتماد» مي‌خواند، تاکيد کرد: داعش در حال آماده شدن براي اجراي عمليات بزرگي در (شهر) طرابلس در نخستين روز ماه رمضان عليه ارتش لبنان است. احتمالا اين عمليات را «ابو قتاده» عنصر عراقي داعش مديريت کند. وي پيش از اين از شهر «رقه» سوريه به لبنان آمده و برخي هسته‌هاي خفته در اين کشور را زنده کرده است. ابو قتاده هم اکنون در منطقه «الرمل» شهر طرابلس به سر مي‌برد.

صاحب حساب توئيتري معروف به «اس الصراع في الشام» يکي از سرکردگان جبهه النصره است که به نام «ابو محمد صالح الحموي» معروف بوده و پيش از اين سمت امير هيئت شرعي اين گروهک در استان «حماه» سوريه را بر عهده داشته بود. او به روابط گسترده‌اش با داعش نيز معروف شده است. برخي‌ها وي را به داشتن خوي داعشي متهم مي‌کردند ولي مدتي پيش اعلام کرد که از رابطه با داعش توبه کرده و اين موضوع را با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان