arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

واکنش احمدی نژاد به احتمال حمله امریکا به لیبی

در حالی كه بعد از بمباران هزاران تن از مردم معترض لیبی، آمریكا و قدرتهای غربی تهدید به دخالت نظامی علیه قذافی كرده اند، احمدی نژاد به آمریكا و متحدانش هشدار داد كه از دخالت نظامی در شمال آفریقا و خاورمیانه بپرهیزند در غیر اینصورت ملت های منطقه بپا خواهند خاست و گور سربازان آنها را خواهند كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی كه بعد از بمباران هزاران تن از مردم معترض لیبی، آمریكا و قدرتهای غربی تهدید به دخالت نظامی علیه قذافی كرده اند، احمدی نژاد به آمریكا و متحدانش هشدار داد كه از دخالت نظامی در شمال آفریقا و خاورمیانه بپرهیزند در غیر اینصورت ملت های منطقه بپا خواهند خاست و گور سربازان آنها را خواهند كند.
   
به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد كه روز چهارشنبه در اجتماع پرشور مردم لرستان سخن می گفت، تصریح كرد: الان؛ 10 سال پیش و زمان رییس جمهور سابق آمریكا نیست كه به بهانه 11 سپتامبر به عراق و افغانستان حمله كردید.
احمدی نژاد تاكید كرد: اگر این بار در شمال آفریقا و خاومیانه دخالت نظامی كنید ملت های منطقه بپا خواهند خاست و گور سربازان شما را خواهند كند.
احمدی نژاد دولت آمریكا و متحدان غارتگر واشنگتن را منفورترین دولتها نزد ملتهای جهان خواند و گفت: آنها با برخی طراحی های تبلیغاتی در حال زمینه چینی برای دخالت نظامی در برخی كشورها هستند.
احمدی ن‍ژاد خطاب به برخی قدرتها كه به دروغ ژست مدعی دفاع از حقوق مردم منطقه را گرفته اند خاطرنشان كرد: امروز فریب كاری شما رنگ باخته است و نقشه های شما نقش بر آب شده است و هیچ كس ادعای شما مبنی بر طرفداری از مردم را نمی پذیرد چرا كه شما متهم درجه اول در جنایتهای جاری در جهان هستید.
رییس شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به خیزش انقلابی مردم خاورمیانه و شمال آفریقا تاكید كرد: امروز اگر ملتهایی علیه دیكتاتورها و شرایط سخت استبداد قیام كرده اند به معنای آن نیست كه ملتها طرفدار مدعیان شده اند چرا كه ملتهای منطقه و مردم دنیا، آمریكا و متحدان این كشور را در تمامی جرم ها، جنایتها و غارتگری ها در جهان می شناسند.
احمدی نژاد گفت: در هر نقطه از جهان كه نظام دیكتاتوری، جبار و ضد مردمی حاكم است مورد حمایت آمریكا و متحدان آمریكا است و هر قدر دولتی مردمی تر، بیشتر و بیشتر مورد بغض و دشمنی آمریكا است.
وی افزود:‌ دولتهای مستبد، غیرمردمی، بریده از مردم و ناپاك در جهان برای حفظ خود به مستكبران، آمریكا و متحدان این كشور متصل و متكی می شوند و به هر میزان كه این دولتها به مستكبران متكی تر، در درجات بالاتری از استبداد، دیكتاتوری و اعمال خشن و ضد مردمی قرار دارند و هرچه این دولتها مستبدترباشند بیشتر و بیشتر مورد حمایت آمریكا و متحدان آن هستند.

** پایگاههای نظامی آمریكا برای دفاع از دیكتاتورها شكل گرفته اند
رییس جمهوری با اشاره به این كه امروز سردمداران آمریكا مدعی دفاع از حقوق ملتها و مقابله با دیكتاتورها شده اند گفت: همه مردم جهان باید بدانند كه اساس دیكتاتوری در جهان مورد حمایت دولت آمریكا است.
وی با طرح این پرسش كه 'چه كسی اسلحه به قاتلان مردم در كشورهای منطقه داده است و پایگاههای نظامی آمریكا در منطقه خاورمیانه، كشورهای اسلامی، شمال آفریقا و اروپا چه می كنند؟' ادعای این كشورها در زمینه طرفداری از مردم را نادرست خواند و پرسید: آیا این پایگاههای نظامی برای دفاع از مردم برپا شده اند و یا برای دفاع از دیكتاتورها؟
احمدی نژاد هدف طراحی های جدید آمریكا و متحدان این كشور را تسلط بر منابع نفت و گاز شمال آفریقا و برخی كشورهای خاورمیانه عنوان كرد.

**سازندگان بمب اتم حق ندارند در برابر فناوری هسته ای ایران موضع گیری كنند
رییس جمهوری تصریح كرد: سازندگان، ذخیره كنندگان و استفاده كنندگان از بمب اتم حق ندارند علیه ملت ایران و در برابر فناوری هسته ای آن موضع گیری كنند.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در اجتماع پرشور مردم لرستان افزود: آنها خودشان سلاح هسته ای تولید می كنند، پایگاه های مختلف دارند و بر خلاف قوانین و مقررات بین المللی دستكم در 4 كشور اروپایی پایگاه ایجاد كرده و بمب های اتم خود را آنجا ذخیره كرده اند.
وی با بیان اینكه امروز امنیت و سلامت مردم اروپا در خطر است، اظهار داشت: قدرت های سلطه گر بمب اتم ساخته و از آن استفاده كرده اند و بر خلاف قانون و رضایت ملت ها، آن را در برخی كشورها ذخیره كرده اند.
رییس جمهوری خطاب به قدرت های استكباری گفت: بدانید ملت ایران بپاخاسته و در برابر زیاده خواهی های شما خواهد ایستاد و مطمئن باشید این مردم، آرزوی یك میلیمتر عقب نشینی را به دل شما خواهند گذاشت.
احمدی نژاد طی خطابی دیگر به قدرت های استكباری افزود: بدانید كه برای نجات خود یك راه بیشتر ندارید و آن احترام به حقوق و شخصیت ملتها، پذیرش استقلال ملتها و دست برداشتن از خوی كثیف تجاوزگری و ظلم و ستم است.
وی متذكر شد: اگر بخواهید با روش و فریبكاری جدید همان اهداف استعماری را دنبال كنید، مردم ایران و ملت های منطقه تو دهنی محكمی به شما خواهند زد و آرزوهای شما را به گور خواهند فرستاد.
رییس جمهوری خطاب به برخی از دولتها و سیاستمداران نیز گفت: تاریخ و 60 سال گذشته نشان داده كه دولت آمریكا در شرایط سخت و نیاز به منافع، همواره دوستان خود را قربانی منافع اش كرده است.
وی ادامه داد: آمریكا هر جا لازم شده، دیكتاتورها و مستبدهای وابسته به خود را در زمان كوتاهی قربانی منافع خود كرده است. همانگونه كه در كره، ویتنام و خاورمیانه شاهد آن بودیم.
رییس جمهوری توضیح داد: امروز می بینیم كسانی كه با امید و اتكا به آمریكا سالها علیه مردمشان بوده اند، اكنون كه مردم قیام كرده اند، دولت آمریكا بدون هیچ ملاحظه ای آنها را قربانی منافع خود خواهد كرد.
احمدی نژاد با بیان اینكه امروز سردمداران آمریكا مدعی حقوق بشر شده اند، اظهار داشت: هر جا اقدامی علیه حقوق بشر انجام می شود پای آمریكا، رژیم صهیونیستی و متحدان آنها در كار است. آنها باید محاكمه شوند نه اینكه مدعی ملتهای آزاده باشند.
رییس جمهوری وجود رژیم صهیونیستی را بالاترین جرم علیه حقوق بشر و كرامت بشری توصیف و اضافه كرد: از زبان مردم ایران به شما نصیحت می كنم كه دست از دغل كاری بردارید، چرا كه دنیا بیدار شده و موج عظیم بیداری در همه جای دنیا به راه افتاده است.
وی با یادآوری اینكه دولت آمریكا خفقان شدیدی در آمریكا ایجاد كرده است، گفت: اكنون در برخی ایالت های آمریكا، هر روز تظاهرات، تحصن و اعتراض علیه فساد، غارتگری، ظلم و تبعیض انجام می شود.
ْآقای احمدی نژاد با اشاره به اینكه بخش وسیعی از مردم آمریكا در فقر مطلق به سر می برند و در نیویورك چند میلیون كارتن خواب وجود دارد، افزود: 'در سراسر آمریكا بیش از 5 - 4 میلیون نفر در شبانه روز هیچ پولی برای زندگی ندارند و از طریق برخی موسسه های خیریه و اضافه های سفره های این و آن زندگی خود را می گذرانند. امروز در آنجا نیز بیداری انسانی آغاز شده است.'
رییس جمهوری خود تاكید كرد كه به فضل الهی در آینده ای نزدیك این بیداری جهانی؛ ظلم، ستم و استكبار را از جهان ریشه كن خواهد كرد.

**ملت ایران مظهر كار برای خدا و عشق به بشریت هستند
رییس جمهوری گفت:‌ ملت ایران و به ویژه مردم استان لرستان مظهر كار برای خدا و عشق به بشریت هستند.
احمدی نژاد ایمان قوی و اراده استوار و خلل ناپذیر مردم این دیار را ستود و اظهار داشت: پیشتازی مردم لرستان در دفاع از مرزهای استقلال و فرهنگ و ایران عزیز در دوران دفاع مقدس بی نظیر است.
وی خاطرنشان كرد: اگر حضور به موقع، شجاعانه و هوشمندانه مردم لرستان در لحظه لحظه دوران دفاع مقدس نبود معلوم نبود كه سرنوشت جنگ تحمیلی چگونه رقم می خورد.
رییس جمهوری گفت: پیشتازی مردم لرستان در دفاع مقدس، مردم سایر مناطق را نیز به حضور در جبهه ها و دفاع از عزت و شرف ایران اسلامی تشویق كرد.
وی اظهار داشت:‌ تاریخ گواه است كه هر زمان كشور در هر عرصه سیاسی، دفاعی و فرهنگی به غیرتمندی و شجاعت مردم لرستان نیاز پیدا كرده است، مردم و جوانان غیور لرستان برای انجام ماموریتهای الهی حتی یك لحظه به خود تردید راه نداده اند.
احمدی نژاد افزود: مردم این دیار با اعتماد به نفس و قدرت ماموریتهای انقلابی را به انجام رسانده اند و نجابت، سخت كوشی و هوشیاری مردم خوزستان مثال زدنی است.
وی نقش علمای بزرگ لرستان در ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) را تاریخی و ماندگار توصیف كرد و گفت: مردم لرستان وارث تاریخی پرفراز و نشیب و پرافتخار هستند و همواره طرفدار حق و عدالت بوده اند و در 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر همه قدرتهای فاسد جهان ایستاده اند، مبارزه و مقاومت كرده اند و به خود خستگی راه نداده اند.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود و در ادامه سلسله مباحث ویژگیهای دولت اسلامی گفت:‌عدالت، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم، خدمتگزاری، پاك بودن، مردمی بودن، دفاع از منافع ملی و عزت و شرف ملت، صیانت از حرمت و كرامت مردم و پاسداری از بیت المال از جمله ویژگیهای دولت اسلامی است.
وی همچنین به تبیین اهمیت اقامه نماز به عنوان یكی از تكالیف دولت اسلامی پرداخت و از نماز به عنوان تعظیم و بزرگداشت خدای متعال، تمرین خلوص و اخلاص و تمرین كار برای خدا یاد كرد.
احمدی نژاد نماز را اوج عبودیت انسان وتنها راه كمال انسانی خواند و گفت:‌ عبودیت رمز و راز شكوفایی انسان و خدایی شدن انسان در زمین است.
وی با اشاره به شروع نماز با تكبیر و 'بسم الله الرحمن الرحیم' اظهار داشت:‌ كاری كه برای خدا انجام شود ثمربخش، ماندگارو پر بركت است و انجام دهنده آن را به مراتب بالا خواهد رساند و ثمرات آن پی در پی در زندگی انسان و جامعه شكوفا می شود.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ، خلقت انسان را جلوه ای از جلوه های رحمانی خداوند دانست و گفت: هر چه انسانها در مرتبه بالاتری باشند سهم آنها از رحمانیت خدا بیشتر و بیشتر است تا جایی كه خلق و مخلوق ویژه و خاص خدا یعنی حضرت محمد مصطفی (ص) جلوه تام و تمام رحمت الهی برای بشریت است.
وی افزود: امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج) رحمة الله الواسعه هستند یعنی جلوه رحمت واسعه الهی برای همه جهانیان هستند.
احمدی نژاد در ادامه گفت:‌ زمانی كه انسان به نام خدا و برای خدای رحمان كاری را آغاز می كند در واقع باید نیت و عمل خود را در بستر رحمت و رأفت خدا قرار دهد و در مسیر خدمت به بندگان خدا حركت كند و به لطف و رحمت خدا امیدوار باشد و نباید در این مسیر به خود یاس و ناامیدی راه بدهد.
وی جنس و ذات كاری را كه با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می شود را رحمت، محبت ، عشق ، دوستی و برادری عنوان و خاطرنشان كرد:‌كسی كه با اسم رحمانی خدا كاری را آغاز می كند از ظلم و تعدی و تجاوز به حقوق دیگران پرهیز می كند كه این اعمال رحمانی نیستند و بلكه شیطانی محسوب می شوند.

** همه طراحی های قدرتها علیه بشریت و ملتها است
رییس جمهوری در ادامه مشكل اصلی جهان را ناشی از رهبرانی دانست كه بر منابع ثروت و قدرت جهان حاكم شده اند اما قلب و اندیشه آنان رحمانی و الهی نیست.
وی تصریح كرد: وقتی دلی از رحمت الهی تهی شد، جای آن را شقاوت، بددلی و زشت خویی خواهد گرفت و از آن جا كه این رهبران قلب رحمانی ندارند، همه طراحی های آنها علیه بشریت و ملتها است.
احمدی نژاد با بیان این كه این گونه افراد برای حفظ منافع خود لشكركشی می كنند ، كشورهایی نظیر عراق و افغانستان را اشغال می نمایند و یا انسانهای سنگدل و دیكتاتور را بر ملتها حاكم می كنند در این زمینه از صدام جنایتكار به عنوان دست پرورده و عامل مستكبران جهان یاد كرد و گفت: صدام مامور كسانی بود كه امروز پرچم دفاع از ملتها را بلند كرده اند و آنها بودند كه صدام را تجهیز و به تجاوز به ملتها از جمله ایران و كویت تشویق كردند و از این طریق منطقه را ناامن كردند و به بهانه 11سپتامبر لشكركشی به عراق و افغانستان و اشغال این كشورها را دنبال كردند و تا به امروز بیش از یك میلیون انسان را كشته اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Seychelles
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
2
خسته نباشين خدا كنه به پا خيزن يه تعداد از اين ارازل موتور سوارم ببرين جنگ هم اونا به فيض برسن هم ما راحت شيم به خدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
1
ما نفهميديم كه ايشون حامي مردم ليبي هستند يا حامي قذافي
نظرات بینندگان